Friday, October 24, 2008

Del 3 Florida - MIAMI

Underbar dag idag!!! (Man ska aldrig bli van vid att "leva drömmen", det gäller att uppskatta varje ögonblick.) Jag har legat ett par timmar på soldäcket och varvat pluggande med småslumrar. Är fascinerad över min förmåga att somna överallt.

Så har perioden då vi har massor av besök i Familjen startat. Igår kom två vänner till Katta, idag kommer Ginos syster, i helgen väntar ännu fler. På söndag anländer My och Patric, ska bli superkul! Välkomna :) Jag tycker om när det är mycket folk i lägenheten, det enda negativa just nu är att vi har flera prov och uppgifter att lämna in till veckan. Jag kan inte plugga om jag inte har lugn och ro så man får hitta småstunder och vrår lite här och var. Har fungerat bra hittills :)

Anyways, Miami var det, vår sista anhalt på Floridautflykten. Efter lite rummel och rabalder hamnade vi slutligen i partystaden på lördagsmorgonen, två dagar innan jag och Sara skulle hem. Vi checkade in på ett fint hotell vid stranden, alla vi tjejer i samma rum. (Andades ut över att slippa behöva bo där jag, brorsan och Marcus bodde sist vi var i Miami: Galonklädda madrasser, rummet på gatuplan med en parkering utanför dit vem som helst kunde komma (läs: bovar med gevär) och två italienska rumskompisar.)

Låg på stranden hela dagen och njöt av livet i allmänhet. Äntligen, efter att ha bott i USA i två månader, fick jag se en riktig kändis. Förvisso ingen på A-listan, men känd för många. Tara Reid fick allas ögon på sig där hon satt på stranden med sina vänner. Paparazzisarna gick bananas och kunde inte sluta fota henne. Vilket liv! (Förlåt Tara men jag kunde inte låta bli, en svennis som jag tyckte det var ballt ju...) Maria och jag hittade ingen vinöppnare till vinflaskan så vi fick nöja oss med champagne från minibaren istället. Så typiskt...

På kvällen var hela gänget ute och åt på en toppenrestaurang. Jag som hade lärt mig äta räkor kvällen innan slog på stort och tog in scampi. (Ja ni ser så adventurous jag blivit i Amerikat!) Mycket gott. Utgången efteråt går väl knappast till historien. Lite housedansande blev det i alla fall, till min lycka :)På söndagen, efter en grym frukostbuffé, tog jag (äntligen!) en sväng till gymmet på hotellet och ägnade mig sedan åt ströshopping. På eftermiddagen gjorde vi oss flärdfulla och belägrade en säng på Nicki Beach. Inte drinkbord alltså, drinksäng. (Lite ovan situation att festa i.) Grymma dansare i piratoutfits underhöll oss medan vi drack våra mojitos. Innan vi flög hem på måndagen hann vi njuta av Miamisolen några timmar. Flygresorna gick som på ett klick eftersom jag och Sara spelade Spingo tiotals gånger och picknickade med en massa snacks. Ett perfekt slut på en perfekt resa :)

1 comment:

Anonymous said...

najs najs najs...finns inte många ord förutom att man själv velat varit där :)