Thursday, October 23, 2008

Livet är allt bra

Helg! Underbart :) Jag och Sara har precis varit nere vid poolen för vårt traditionella torsdagsbubbel. Oh so nice, so nice.

Het sommardag idag. Haft haft fem lektioner i stort sett på raken så har inte haft mycket tid att njuta av solen, men lektionerna var toppen så jag njöt av dem istället. Är helt begeistrad av barnpsykologin, läraren är helt fantastisk. En snart pensioneringsbar kvinna med glimten i ögat. Alla som planerar att bli förälder, lärare eller överhuvudtaget komma i kontakt med barn borde gå kursen.

När jag var yngre och dansade i stort sett varje dag följde mitt humör alltid samma mönster. Trött och grinig när pappa eller mamma skjutsade in mig till dansen efter skolan, för att i bilen hem efter lektionen vara pratglad och fylld av glädje. Dansen ger en sådan kick! Blev påmind om det idag på baletten. Var seg och trött under hela första delen av lektionen, men så fort vi började dansade över golvet kom energin tillbaka och efter klassen var jag glad igen :)Något att tänka på för dem som inte kommer iväg till sin träning...Man blir lycklig av att röra på sig till musik, vad man än gör!

2 comments:

Anonymous said...

oh yes, jag håller med. musik & dans är BÄST! Ni får dans

Älskar era bilder från Florida, vilket liv ni levde! Maria har det lyx i London eller? haha
bra gjort på scenen med blue man group, sånt där skojar man ju om liksom!=)

Nu får ni snart en massa besök har jag hört, big house party eller? =)

Trevlig helg!!!!

Anonymous said...

Håller med till fullo..just dance! Har inte hunnit träna så mycket nu vilket ger resultat på en gång, speciellt när det börjar vara mörkt och kallt här på kvällarna, man förstår lixom inte varför man är så trött..

men kvällsprommis i förrgår och gick på musikalen Hair igår (haha, skrattade mycket, väldigt virrig musikal tycker jag) - så nu är energin tillbaka - redo att läggas på huset :)

Åhh, den heta bubbelpoolen...saknar den (även om det bara blev en vända så lockar den väldigt nu..) :)

Hälsa the Family och ha en UNDERBAR helg!!

Puss o kram