Thursday, October 23, 2008

Del 2 Florida - MARCO ISLAND

Schööön träning. Jag ser det som ett sådant privilegium att kunna träna i ett bra gym i samma hus som jag bor att det skulle vara ett brott att INTE träna. Någonstans ska man ju hitta drivkraften ifrån :)

Jag kör lite mer Floridaberättelse. (Ska försöka stava bättre nu Paps, skyller som sagt på tröttheten ;)) Sitter och lyssnar på skivan som gick på högvarv där så att jag kan insupa den rätta stämningen. (Vilket får mig att sakna Maria väldigt mycket känner jag nu. Kom hit!)

Tanken var ju att vi skulle vistas större delen av resan på en båt i Miami. Så blev dock inte fallet och TUR var det. Gud bevare mig väl, så mycket vi missat annars!

Istället för Miami efter Orlando blev det alltså Marco Island. En helt fantastisk plats, ett paradis helt enkelt. Vi bodde i ett otroligt fint hus precis vid vattnet. (Egen brygga, tjohej!) Självklart en pool utanför vardagsrummet. KursivTacos och spelkväll :)

De två nästföljande dagarna spenderade vi på stranden och vattnet. Första dagen hyrde vi en båt som vi åkte med till vita stränder. För mig är det lyxigt bara att få åka båt. Nice. Vi såg flera delfiner och till vår stora förvåning en alligator. Eller var det en krokodil? Äh, same shit, häftigt i alla fall. Dag två åkte vi på jetskisafari. Första gången jag åkte jetski och det var grymt roligt! Vi hade en guide som alla åkte efter på en lång rad i varsin maskin. Delfinerna lekte precis vid oss och jag bara njöööt. Grillkväll hemma. Ni som känner mig vet att jag slår mig i allt som går att slå sig på jämnt och ständigt men den här gången gjorde det svinont och resulterade i en spricka i framtanden. Pangade med raska steg rakt in i den genomskinliga altandörren (ett klistermärke på rutan kanske vore något?!), ahhh! Lite pinsamt med tanke på att Charlotte gjort precis samma sak en stund innan.

Sista dagen på Marco Island flög vi till Key West. Planet var litet (precis plats för 6 personer), det var läskigt men jäkligt häftigt. Jag fick sitta bredvid piloten eftersom jag är flygrädd och det var hyvens! Ställde en massa frågor och piloten var precis en sådan som man vill ha: Pensionerad man, hade flugit stora plan i över 40 år, lugn och trevlig. (Hade det varit en ung kvinna hade jag sprungit därifrån.)Taxichauffören på Key West, som knappast kan få pris för öns bästa marknadsförare, berättade att stränderna på ön sög. Sagt och gjort, vi hyrde en båt istället. En SNABB båt. Herrejisseness, där gällde det att hålla i sig om man inte ville bli söndermanglad. Vi stannade på flera ställen och hoppade i vattnet, bl.a. för att uträtta våra behov (man får tydligen kissa i havet även som vuxen). Vattnet var grunt, det gillar vi vattenskraja :)

Innan vi flög tillbaka till Marco Island åt vi på stranden och solade. På restaurangen fanns en helfestlig snubbe som sjöng och spelade. Vi Swedish Musicaltroupers fick hjälpa honom med instrumenten, haha. (Vad ankommer dagsfylla var det nog bara den här dagen. No worrys.) Underbara dagar på en plats jag verkligen kan rekommendera! Miamivistelsen kör vi imorgon. Just det! Min bästaste bästaste Elin har äntligen bokat sitt flyg till LA nu! Jippijejjejj! I slutet av november, då blir det till att åka av ;)

2 comments:

Anonymous said...

JAAAA...jippi jippi jejj, snart kommer jag till dej!!! =)Åh vilket underbart äventyr ni har haft! önskade såå att jag hade varit med er!! Lyx i överflöd, avundsjuk värre är jag! Pussar å kramar till dig bästis!

Fia said...

Men fy fan! :D Ursäkta mitt språk...... Ser ut som ni haft en finfin tripp! *KRAM*