Wednesday, October 29, 2008

Bebis, beslut och skola

Stötte precis på den här bilden i min dator. Herregud vad jag saknar den ungen! Funderade länge på om jag skulle stanna här i LA en termin till eller åka hem till Sverige som planerat vid jul. Även om allt talade för att jag BORDE åka hem (lägenheten, skolan, jobbet osv.) skulle jag inte ha några som helst problem att stanna i det här paradiset ett halvår till. Man utvecklas så otroligt mycket som person av att bo i ett annat land, och det skulle jag kunna offra mycket för. Men Emmy löser alla mina tvivel. Det känns otänkbart att missa ett helt år av hennes utveckling. Älskar dig sötaste bebisen! Längtar så efter att få se ditt vackra leende...Så, det är Sverige som gäller till våren alltså. Vår långa skoldag slutade med att jag & Sara var utelåsta. Lite lustigt med tanke på att 14 personer bor här just nu. Som tur är finns det ett fint datarum i byggnaden att uppehålla sig i när man är tillfälligt hemlös...

Barnpsykologiprovet idag blev lite av ett skämt. När vi kom till klassen berättade läraren att vi skulle göra provet i grupper. (Ehh...) Om vi var osäkra på en fråga kunde vi be de andra grupperna om hjälp. (Jahapp...?) När vi sedan rättade provet tillsammans (?) visade det sig att det var helt okej att ÄNDRA sitt svar om man hade fel. (WHAT?!!) Kontentan av det hela blev alltså att hela klassen fick 100 % på provet utan någon som helst ansträngning. Prestationsfokuserad som jag är känner jag mig inte helt hemma med den typen av prov men jag antar att det bara är att tacka och ta emot :)

Å andra sidan kanske det här med individuella prov inte är någon hit. Efter den sedvanliga kaosartade jazzlektionen kom vi till en balettlärare som var på lagom bra humör, bland annat eftersom hon failade i stort sett alla på provet vi hade nyligen. Hehe...det här med balett i teoretisk form är lättare sagt än gjort. Till veckan får vi alla en ny chans, kanske bäst man slänger ett öka på balettermerna innan dess.

Nu ska jag försöka plugga vilket inte är lätt i den här otystnaden...

3 comments:

Anonymous said...

bra att du kommer hem, jag pallar inte att vara utan er mer! =)

men skönt att man inte är ensam om att älska det där stället.. det blir ju enkelt när vi ska pensionera oss, vi vet var vi ska köpa våra sommarhus ;-)

kul att surra lite med dig, hoppas du får plugga i lugnan ro en stund nu. Säger ju till så fort jag vet var jag kommer husera i vår...
Kram kram!!!

Anonymous said...

Jaa..tjoho att du kommer hem! Förstår att du våndas däremot för det är svårt att leva det liv ni lever just nu sen i vardagslivet :) Hejjar på Emmys söthet som lockar hem dig iallafall :)

TACK för det härliga vykortet!! Vi blev väldigt glada och längtade genast tillbaka till shoppingen i USA.

Nu ska jag se om jag hinner svara på ditt mail!

Fortsätt njut och plugga vet jag inte om du behöver eftersom det är så avancerade test??

PUSS (minus och frost här nu..snön på antågande? brr..inte redo)

Josefin said...

Yes, har kollat på massor av sommarhus som vi kan köpa här vettu, nemas problemas! :)

Och Chrissan...Sthlm Sthlm Sthlm! Det kör vi på vettja ;)

Puss till er båda mina vänner, väntar på ditt mail Marie så du kan få lite dollars! ;)