Sunday, July 20, 2008

Stekarstället

Hahaha.

Det skulle kunna vara sammanfattningen av kvällens uteställe.

Village. Alla fördomar infriades. Detta ska tydligen vara ett fett med hett ställe och det verkar tydligt. (Såg en del famous people - ballt. Eller...ehhh...) Blev synad av vakten vid entrén. Han liksom funderade över om vi var tillräckligt coola för att komma in. Då folket innan oss nekades dunkade hjärtat lite extra. (But WHY??) Jovars, vi kom in och betalade 200 fucking spänn i inträde.

Så träffar vi kollagans bekanta. Jag trodde jag skulle slå bakut. Killarna var så stockholmskt stekiga att jag har aldrig varit med på maken. Hahahahaha. Visste inte om jag skulle skratta, prata den bredaste av den breda norrländskan eller helt enkelt spela med och steka på jag med. Tror det blev det sista alternativet men med en lätt skeptisk nyans. Haha.

However. Ju mer folk det blev desto bättre blev det. Grym musik på dansgolvet, det måste tillstås. Men - knappast mitt favorithak i framtiden direkt. Liiite mer loose-style önskas. Chris och jag har gjort narr av kasta-pengar-dansen och nu såg jag på allvar en kille som körde den. Oh my.

Om några timmar är det Gröna Lund som gäller! Sååå roligt! Jag har jobbat där en sommar för några år sedan och har nog inte varit där sedan dess. Precis som min favoritsambo skrev lyckades vi få med oss gänget som vi ska dansa bakom på Pride, och vi kom fram till att de kommer vara det perfekta Grönan-sällskapet. Jag citerar en av dem - GALA!

Sov förresten massor i natt. Nästan tio timmar. Det ni! Blev knappast piggare, snarare mer groggy. Men kanske mer klok i huvudet. Hann med några timmar på stan idag också med mamma. :)

1 comment:

Josie1 said...

200 spänn åh herregud!!!!

Vet du, om en månad åker vi. Du och jag på ett flygplan!