Saturday, July 5, 2008

The Ark - Gudar

The Ark var bättre än någonsin igår. Sjukt taggade eftersom det var deras enda konsert i sommar. Ola Salo såg ut som Jesus med sitt långa skägg. Och han beter sig om Jesus. Med all rätt. Ni vet kändisundantaget man brukar få ha om man är tillsammans med någon? Ola skulle vara mitt. No doubt. Han är sjukt sexig med sin intelligens, självsäkerhet och karisma.

Jag var lyrisk i slutet av konserten. Blir så lycklig av alla grymma låtar, Olas snack och alla glada människor! Jag och Hizze stod och dansade, himla skoj :) Hizze är en härlig människa :)

Det rätta hade varit att gå hem efter konserten men dansglad som jag var (är) mötte jag Josefin, Emad och Olle istället på O´learys. Asbra musik där, roligt att dansa! Sen kväll alltså...

Appropå akuten: Det var inte så att jag dog. Men nästan. Fick akuta symptom på urinvägsinfektion efter lunch och till slut stog jag inte ut längre. Jag har haft det förr och det är tamme f*n bland det värsta jag varit med om. Ogillar starkt att gå hem från jobbet och framförallt att behöva säga att man har sådana symptom. However, jag drog lidandes på inrpdan till Cityakuten på Hötorget och fick en fantastisk bra service. (En notering bara: Vilka styr Sthlm´s sjukvård? Moderaterna. I say no more.) Kom dit, kissade i en mugg, fick vänta någon timme innan doktorn kom och sedan var medicinen ett faktum. Inget ifrågasättande, inget jams och tjafs, bara KÖR. Tack och bock.

No comments: