Sunday, July 20, 2008

En underbar dag - Gröna Lund!

Jag och tokus väntade i solen på vårt gäng: Peter, Magnus, Thomas och Beate. De två första våra Pride-polare, tillika underbara människor.
Magnus fyllde år så jag och Sara gav honom en napp och födelsedagssånger hela dagen. Vi hade övat in ett potpurri innan som vi körde lite då och då :) Go Magnus, it´s your birthday...
Vi startade lite lugnt med Tekoppen. Jag ÄLSKAR karuseller som snurrar!
Däremot avskyr jag höga attraktioner. Hehe, gänget ser inte allt för glatt ut över att snart skjutas upp :)
Vackert väder hela dagen, perfekt!
Flygande mattan. Uscha, hemskare än vad man kan tro.
Weee! Så blidde det bergochdalbana och diverse annat också...
Pridegänget goes sagofigurer!
Samtliga övriga rökte förutom jag och Sara. Jag är ju inte den som är den så jag rökte godisrem istället. Jag och Sara gick för övrigt in hårt för att äta onyttigheter idag. Glass gånger två, strips, godis...Mums! Vi fick lova dyrt och heligt att vi påbörjar en diet imorgon så att vi är slim nästa onsdag. Typ ;)
Popexpressen (also called Pukeexpressen på min tid) - min absoluta favorit! Som tur var åkte Magnus den med mig några gånger.
Den jag fasade för allra mest: Extreme. Jag visste att den måste åkas hur fasligt hemsk den än är. Det gjorde ju knappast saken bättre att två personer spytt ner karusellen ett åk innan plus att den krånglade när man skulle sätta ner den.
Fruktansvärt. Dödsångest minst sagt. Snacka om att man klamrade sig fast. Önskar så att jag hunnit åka den flera gånger för den är GRYM när man väl slutat oroa sig och bara kan njuta.
Vi överlevde!

Tack för en så härlig dag på Gröna Lund mina vänner!

Är ensam ikväll, skönt och välbehövligt. Mycket som ska donas med, både markservicen och övriga grejer. Åker till USA om en månad och då skulle det vara skönt om vissa oredor i hjärtat skulle vara utredda...

No comments: