Monday, July 14, 2008

Emmy - familjens lilla cooler

Resten av söndagen blev bättre än väntat. Det handlade nog mer om att jag var sällskapssjuk än om söndagssorg. Är så van att ständigt vara bland folk nu att jag blir vilsen när jag helt plötsligt är ensam.

Har precis stoppat i mig portion två att den sagolikt goda aftereightkladdkakan som jag, Sara och Mariana bakade ikväll. Har även påbörjat packning och undanrensning av kläder inför flytt härifrån och USA. Lika bra att börja i tid. Jag och Sara lyckades hålla Mariana, raka motsatsen till oss, vaken längre än ett inatt. Måste vara rekord. Vi är igång med byte av kläder också, superroligt :)

Besöket hos lilla Emmy var lovely. Hon blir verkligen sötare för varje gång jag ser henne. Idag låg hon i mitt knä också! Lite svettigt, framförallt när hon gnydde lite då och då, men jag lär mig. Vi hade ett snack, Emmy och jag, medan föräldrarna åt middag. (Karin lilla stackaren får förresten inte mycket tid till att äta eftersom Emmy själv vill amma stup i ett.) Känner att det är mitt ansvar som coola fastern att berätta om det här med att inte ta någon skit och så vidare. Om mor och far sköter föda och sömn ordnar jag med upplärning av Singstar, häftiga danssteg och godsaker. Storebror med sin dotter :) *smälter av gullighet* De knallrosa hörselskydden som jag köpte till Emmy men som brorsan tydligen använder på nätterna numera...Haha. Balla skor köpta i Amerikat av moí. Ahh, hon kommer bli så cool!

1 comment:

Anonymous said...

Balla... balla kavrulmus!