Tuesday, May 26, 2009

Sommar och sol

Två härliga dagar. Sommar och sol gör allt och lite till, dagar som kvällar känns ljusa.

Igår körde vi en Jossan-i-ett-nötskal. Eller ja, vi kan till och med säga att jag gjorde en Josefin, så mycket jag är det. För att ni ska slippa läsa hela den bedrövliga historien om min uppsatsinlämning i Uppsala nöjer jag mig med att konstatera att det kostade mig j-igt mycket mer tid, pengar, sömn och energi än vad det hade behövt göra. Allt i sista sekunden. MEN. Det ordnade sig. Som sagt, en Josefin.

Trevlig finlunch i solskenet igår med Chris och Pablo. Finluncher som dödar studentekonomin. Studenter borde äta gröt och nudlar, men det verkar sjukt trist.

Tillbaka i Sthlm gick jag och Batman en promenad i skogen. Om han inte hade pepprat mig med en jävla massa kottar hade jag sagt att den var mysig. Tydligen bor man vid en strand också, det ni.

Idag var det stekhett ute så jag åkte till Sjöstaden och myste med utelunch. Jag kan inte nog berätta för er hur mycket jag älskar min lilla brorsdotter. Hon är så sjukt söt att jag vill krama om henne i all evighet. Hon har börjat låta en massa och det höjer gullighetsfaktorn avsevärt.

På träningsfronten: Dansstep igår. (Helt okej men i slow motion.) Styrka idag med PT. (Riktigt bra, nu jäklar ska jag lära mig att göra chins.) Funk idag. (LYCKA. Och Åsa kickar ass.) Promenad idag. (Med svägerskan och en ålänning :))

Med ovanstående i åtanke tänkte jag att det borde vara okej att trycka i mig en massa (lätt)glass och jordgubbar...? Trots min "diet" alltså.

Slutligen: Jag ÄLSKAR min nya frisyr. Den frisören ska jag hålla mig fast vid.

No comments: