Thursday, May 14, 2009

Är det slut nu?

Jag vill ge er en rekommendation. Läs inte Manuel Castells The Rise of the Network Society. Ordbajseriet tas till en ny nivå. På engelska dessutom. Jag blir skitglad när jag hittar en mening jag förstår, och så hamnar den genast i mitt worddokument. Problemet är bara att det blir aningens splittrat, mitt dokument. Totalt oförståeligt. Fast om Castells får får väl jag också?

Jag och brorsan tycker det är hiskeligt roligt när man ställer frågan Får man? Typ Får man godis, får man? (Gärna med lätt ivrig ton.) Får man ta rast, får man? Igår hittade vi en ny. Vi pratade i telefon, och han verkade vilja avsluta samtalet. Är det slut nu? frågade jag lite ledsamt. (Här passar det nämligen med motsaten, en lätt sorgsen ton.) Haha. Den ska nyttjas som tusan nu. I de mest olämpliga situationer.

Moohaha. Nu har jag hide:at flera personer på Facebook. Vad är det för fel med människor som uppdaterar sin status, och dessutom kommenterar sig själv, typ tio ggr om dagen? Nej, tacka vet jag vi som bloggar flera A4 per dag. DET är normalt.

Nu ska jag passa skrotungen en stund. Vi tar det här istället för på FB.

No comments: