Saturday, May 16, 2009

Lovely day

Igår hade jag en mycket angenäm dag. Startade med uppsatshandledning i Uppsala. Bia***en hade svårt att tro att någon av oss skulle hinna in i tid. HA! Då vet hon inte med vilken speed jag kan skriva i panikens anda. Hon snackade om att JA, det är svårt att hinna för TIO veckor är trots allt väldigt lite tid...LITE TID?!!! Om jag inte hinner klart i tid beror det enbart och enkom på att jag varit en latmask. Att lura sig själv är dumt. 10 veckor * 40 h = 400 h. Det lär ju räcka. Vi ska inte överskatta våra sketna små uppsatser som trots allt inte säger någonting.

Med det i åtanke åkte jag därför till Batman och sov istället för att panikskriva. Sedan joggade vi i solen. Jag kände mig som en elefant. Målet var en hinderbana, det var roligt. Avslutade med cirkelträning ute på marken. Som tur var fick man gå hem.

Vi belönade oss själva med god mat och god desert. Där skulle matintaget enligt regeln vara slut. Icke desto mindre satt vi senare i soffan framför skräckfilmen med godis och dricka. (Som jag för övrigt tömmer i skrivande stund.) Oups.

En förträffligt mysig dag alltså.

En kass sovare som jag kan bekräfta detta.

No comments: