Tuesday, November 4, 2008

We can!

Vi har en brun president!

Just nu vill jag STANNA i det här landet en lång tid. Jag älskar USA! Ännu mer nu när Obama tar över makten.

Vi har haft valvaka/fest här hemma. Jag, Josse, Sara, Frida, Katta och Gino firade med att äta tårta, dricka shots och hoppa i soffan. Gud så underbart! Bara att få sitta här i landet där allt är möjligt, med min USA-familj som är dunderhärlig och beskåda en sådan historisk händelse, det är stort.

Jag rös när McCain höll (sitt mycket sympatiska) tal men jag rös ända in i benmärgen när Obama och hans familj stod på scenen inför folkmassan. Han verkar vara en så genomgod människa, och jag tror inte att vi kan förstå hur mycket det betyder för afroamerikanerna att USA äntligen har fått en svart president.

Amerika har fått hopp igen. Och jag var med när det hände. Jag är lycklig!

No comments: