Sunday, November 9, 2008

Söndagsrapport

Blev en helskoj kväll igår!

Att leka på förfester brukar vara en hit, så även denna gång. Trots äckliga drinkar (resultatet av man-tager-vad-man-haver-som-groggvirke när ingen orkar gå till affären). Jag, Josse och Frida pratade I-språket, skånska, pussade en stor gorilla och sprang till grabbarnas rum för att hämta kalsonger.

Tillsammans med Sara, My och Patric tog vi sedan taxin till Hollywood och Boulevard 3. Var aningen skeptisk innan då jag tyckt de spelat för mycket R´n B tidigare gånger jag varit där. Nu däremot var det mycket folk, GRYMMA dansshower och inte minst - de spelade till och med lite house. Yeah! Fetlyckad kväll alltså :)

Har varit en lugn dag här i #456. My & Patric sitter på planet på väg tillbaka till Sverige, det känns som att de nyss kom hit...Det blir alltid lite tomt när besök lämnar oss, trots att vi bor sju personer tillsammans. Har varit superroligt att ha det fina paret här i alla fall! Har inte gjort mycket mer än gymmat och pluggat idag, och ikväll ska några av oss på bio. Mysigt :)

Trivs väldigt bra här, och hela tiden slår det mig att jag borde stanna här en längre tid. Att ta beslutet att fullfölja min plan att bara stanna här en termin var inte lätt och jag har ingen aning om det var rätt. Men jag tror någonstans att är man tillfredsställd med livet och sin omgivning så är man det var man än är...Oavsett i USA eller Sverige. Jag är så tacksam över allt jag fått uppleva och över de äventyrsfyllda resterande sex veckorna. Jag har lärt känna så härliga människor här, inte minst Familjen som jag bor med. Och alla trevliga amerikaner. Och havet, solen, stranden, bilarna, Ralphs, vårt gym, nattklubbarna, det engelska språket...listan kan göras lång :)

Idag blev jag lite blöt i ögat när jag fick SMS om att jag får mysa med världens bästa i två hela veckor i jul...*LYCKA*

Ni får en sång av mig. En riktigt fin sång så LYSSNA!

1 comment:

Märy the houseowner said...

Ni lever verkligen the dream! :) Förstår att det känns jobbigt att du ska åka därifrån men roligt för oss att du kommer lite närmare! Det finns dessutom så många mer erfarenheter att bygga vidare på och fler resor och äventyr!

IBland får man verkligen den där ångesten och bara undrar varför man inte tog sig iväg på fler resor/och boende mer. Men man ska ju inte ångra nånting är det sagt :)

Ja, hur ska det gå med det där mailet jag ska svara dig på...nån gång snart :)

Hälsa familjen och fortsätt mys och lek!!
Puss puss