Friday, November 28, 2008

Växla upp inställningen

Sitter ensam hemma i sängen och surfar. Så skönt att bara vara för mig själv en kväll efter många intensiva dagar. (Är ju norrlänning vettni ;))

Ser sista avsnittet av Ensam Mamma Söker och jag konstaterar att vi svenskar är för skeptiska. Som att vi av naturen förväntar oss det värsta. Eller åtminstone inget bättre än medel. Lagom är okej och skulle det (mot förmodan) bli lite bättre är det inget vi hojtar om direkt. "Maten var väl ganska god." "Jo det var rätt fint." "Det var faktiskt roligt". Det har blivit mer och mer tydligt för mig ju längre jag varit utomlands, och mött både amerikaner och besökande svenskar. Det får inte vara för bra. Gahh, skärp oss! Om du har roligt, visa det, om du tycker att något är fantastiskt fascinerande, säg det! Sluta vara så nollställd.

Med det sagt. Jag har tre veckor kvar här och jag ska njuta av varje sekund. När jag kommer hem ska jag kämpa för att behålla min positivare attityd, ett glatt sinne och påminna mig själv om att önska folk en trevlig dag och att ge komplimanger. Livet blir mycket roligare på det viset.