Wednesday, November 19, 2008

Mauirapport & Mer Foton

Kärlek! Har tittat på senaste avsnittet av Ensam Mamma Söker och herreguuud vilket fånleende det programmet ger mig. Det är så underbart att se lyckliga, kära människor. Känns som att min egen kärleksmodul (mycket modulsnack på evolutionary psykologin) för närvarande är stängd men förhoppningsvis öppnar den sig en vacker dag...

Då var det the trip to Maui, reserapporten kommer här!

Vill börja med att stolt informera om att jag flög samtliga fyra flygresor utan alkohol i kroppen. DET mina vänner, det är framsteg. Vågar inte säga för mycket p.g.a. mitt skrockfulla sinne, men helt klart känns detta med flygning inte lika skrämmande längre. Rentutav roligt från och till. Sen att min enorma trötthet i helgen gjorde att jag ändå kände mig drogad är en annan sak. HELA helgen kändes det som att någon knockat ner mig med en stor sten. Trötthet i komastuk. Gjorde mig aningen asocial då och då, sorry ladies. Somnade dessutom överallt.

Så, flyg till Honolulu (ca 5 timmar) för att byta till en kort flight till Maui. Hawaii kändes som en helt annan värld. Det vilade liksom ett lugn över staten. Blommor överallt, fin musik och "Aloha". Efter incheckning på hotellet hade vi picknick på stranden, lovely! Till efterrätt tog vi ett kokhett bubbelbad. Vid det här laget var jag minst sagt redo för sängen. ICKE SA NICKE! Efter rekommendation åkte vi in till den närliggande lilla staden LaHaina och strosade omkring i gallerier. Otroligt fina konstverk! Brukar normalt inte roas av sådan finkultur men här hade jag minsann kunnat shoppa loss om någon bara hade skänkt mig lite fler dollars...Lite julklappar hade jag i alla fall pengar till :)

Lördagen startades med informationsmöte enligt äkta chartertradition i hotellets lobby. En käck kvinna gav oss trevliga tips medan vi åt kakor till frukost. Senare försökte denna B***H lura i oss att det inte fanns NÅGON hyrbil ledig för oss att hyra på hela ön, för att vi skulle köpa deras trip. Katta tog saken i egna händer och VIPS hade vi en massa bilar att välja mellan. Lördagen spenderades på stranden och avslutades med en underbar sunsetcruise med middag. God mat, härlig livemusik och en fantastisk stjärnhimmel.

Söndag - the famuous Road to Hana! Hela dagen ägnades åt att köra runt hela ön med en massa stopp vid stränder, vattenfall, regnskog m.m. Fantastiskt! Katta var grym på att köra vår hyrda cab (blev krångel så jag körde inte) och vi njöt av den otroliga naturen, och de trevliga människorna som vi träffade på överallt. Går inte att beskriva den roadtripen så jag ska inte ens försöka, men ÅK TILL MAUI för Guds skull. En upplevelse oavsett vad man gillar för typ av resor. (Tillägger att det här med att bada i vattenfall är kallare än vad man tror. Jääääävligt mycket kallare. De andra galningarna njöt av att bada i det forsande vattnet, själv offrade jag mig enbart för fotona.)

I måndags lämnade vi hotellet kl 3 på morgonen för att färdas hela 3000 meter upp till toppen av en (vilande!) vulkan. Där skådade vi en fantastisk soluppgång och fann oss själva bokstavligen PÅ molnen. Återigen - obeskrivligt. Själv tackar jag bilens värmesystem som hettade upp min nerkylda kropp efter att ha vistats i nästan 0-gradigt alldeles för länge. Hade totalt glömt bort hur hemsk sådan kyla är. (Nu fryser jag förvisso överallt, oavsett om det är på stranden, i regnskogen, hemma eller i klassrummet.)

Så flög vi tillbaka till LA-landet några timmar senare, trötta men väldigt, väldigt glada. TACK Katta, Emelie, Josse och Sara för en underbar weekend till paradiset!

Katta är inte bara bra på att charma till sig saker, hon kan även fota. Har såå fina bilder, kastar ut några här...

No comments: