Saturday, November 29, 2008

Last trip to Vegas

Här kommer ett inlägg som skrevs igår men publiceras idag :) Pratade precis med storebror, skönt. Vissa personer vet man att de alltid kommer att finnas i ens hjärta oavsett vad. Okomplicerad äro familjekärleken. *ÄLSKAR ER*VEGAS! :)

Tisdag:

Jag, Elin, Sara & Josse tog flyget till Vegas där vi möttes av en stilig chaufför, tillika ägare av en vit limousin. I limmon fanns proviant i form av god champagne, vilken vi drack medans vi njöt av de vackra rosorna vi fått ta emot. LYX! På The Hotell (Mandalay Bay) mötte vi Maria, Jimmy, Charlotte, Jenny, Jeremy och Adam. Efter mycket god roomservice-middag i Jeremys svit tog vi (återigen) en lång bil till Mr Hefners nattklubb på Palms. Där körde vi drinkbord och dans på golv/podium tills vi åkte hem till Jeremys svit och mumsade i oss bananasplit. När en del av gänget kastat in handduken körde jag, Sara & Charlotte schlagershow i diverse outfits samtidigt som Jeremy filmade. NO MONKEYDANCE ON YOYTUBE PLEASE!!! :)

Onsdag:

Sov länge, underbart. Efter frukost begav vi oss till ett outlet i närheten. Dagens skörd: Julklapp, väska och stilig höstjacka. Energin var inte på topp men vi fortsatte ändå shopping spreen på ett annat fashion center. Pust. Middagen intogs (efter lite önskemål ;)) på Texas de Brasil, en fantastisk restuarang med en grym buffé och alla möjliga olika köttsorter. JAG ÅT KÖTT. Yes, I did. (Har kommit fram till att Mr J har ett gott inflytande på mina matvanor - räkor, turkey och nu kött.) Kan inte säga att jag blev begeistrad av just köttet men det skulle vara härligt att utöka proteinutbudet en aning. Mätta och belåtna tog vi oss tillbaka till vårt hotell där vi satte oss vi slotsen. Ingen lycka för mig men det är ingen större fara när man sitter vid 1 cents-maskiner :) Återigen sa somliga godnatt medan några av oss fortsatte. Jag och Sara hittade ett dansgolv där vi dansade någon slags linedance med ett gäng, grymt kul! Tillbaka vid slotsen hjälpte vi Jeremy att förlora pengar samtidigt som min kamera flög sin kos :(

Torsdag:

Sov okristligt länge. Åt en maffig glassfrukost. Därefter...GOCART! (Plus lite airhockey :)) Gud så roligt! Ska banne mig satsa på att bli chaffis av något slag. På kvällen uppfylldes återigen ett av våra önskemål - Phantom of the Opera. Fantastisk musikal, sångerna är så vackra och de som sjöng hade otroliga röster. Tack tack tack! Raka vägen till The Mix, en mycket fin restaurang längst upp på vårt hotell med utsikt över hela stripen. Maten var givetvis utsökt. Efter lite vinsippande på hotellrummet dansade vi sedan hela natten lång på nattklubben Tao. Jag hade sååå roligt! Grym musik, jag njöt i stora lass av att få dansa loss när housebeatsen väl kom. När vi sent kom hem beställde vi upp cheesy fries och chokladkaka. (Eller vi och vi, jag ;)) Mmm...Så var det bara en timme över till sömn innan det var dags att bege sig till flygplatsen.

Fredag:

Flygresan tog bara 40 minuter, fascinerande. Väl hemma däckade jag i sängen. Blev ingen Thanksgivingmiddag med familjen, tror inte någon av oss hade energi nog. Har befunnit mig i horisontal ställning hela dagen och snart ska jag nog slagga in så jag är redo för nya, pigga tag imorgon.

Tack mina vänner för en underbar resa, det var så härligt att få träffa er alla igen! Älskar er, gjorde mitt bästa...Hoppas allas hemresor gick toppen - Julpuss & Julkramar!

2 comments:

Unknown said...

Japp, nu är det min tur att skriva i din blogg=) vill bara säga, blev glad av att du skrev i min när jag gifte mig.... Jag har varit over there 1992-1993 - som AuPair. Bodde då i Toledo Ohio. Been in Los Angeles too, så det är så otroligt roligt att läsa din blogg. Hoppas du har the best ! Vissa saker du skriver om känner jag igen =) Nu lät jag som 100 år, jajamensan. Kram.

Anonymous said...

Va skönt att resan tillbaka gick bra... Ja nu är man på svensk mark igen, känns lite konstigt. Saknar dig redan! Var sådanna härliga dagar vi hade i L.A å så mysigt att vi alla fick vara tillsammans sedan! Minne för livet!! Älskar dig vännen, det vet du! always and forever!! Pussar å kramar