Friday, November 7, 2008

Helg!

Detta land...Och människorna i det - Fantastico!

Idag hade jag på mig ett par stövlar, en tunika/klänning och min skinnjacka. Högst normala kläder i Sverige. Inte här! Bara idag har flera främlingar gett mig komplimanger för hur jag ser ut. Herregud amerikaner, på med klackarna bara så kommer ni också att looka fabulous!

Jag funderar nästan på att gå tillbaka till kassan på Ica. Bara för att få tillfälle att med amerikanskt manner möta mina kunder. Småprat, komplimanger och det obligatoriska "Have a nice day" - Tänk att något så litet kan göra en så glad.

Bara känslan att man kan snickelisnacka med vem som helst är loooovely :)

Skoldagen har i övrigt sett ut som den brukar. Tre teoretiska lektioner på raken följt av två dansklasser. På jazzen visade jazzläraren oss sin uppskattning samtidigt som hon tillkännagav sin önskan att vi skulle koreografera med henne. Tack! Men nej tack. På baletten fick Sara visa upp en åtta för oss andra, fina duktiga du! Jag säger ju att du e grym ;)

Nu har My & Patric kommit tillbaka från Vegas, välbehållna och nyshoppade. Jag jublar er!

No comments: