Wednesday, December 3, 2008

Lycklig! Och lite kär ;)

Celine Dion! Så fantastisk...Jag, Sara, Josse, Gino och Kattas söta lillasyster njöt av en stordådig konsert i Staple Center ikväll. I ett par timmar kändes det som att jag befann mig i en annan värld. När Celine drog av den ena fetballaden efter den andra rös jag i hela kroppen. Hon sjunger som en Gud! Och verkar vara en genuint god människa, full av passion. Mycket vacker också...Blev till och med tårögd, en riktig bedrift för en icke-in-public-gråterska som jag.

På vägen hem i Ginos farliga bil njöt vi av mörket, staden och BRA musik. Musik är livet! Och vänner. Och att åka bil :)

Har haft den sista riktiga skoldagen idag. Känns lite sorgligt, jag hade gärna fortsatt på Santa Monica College ett tag till...Hade två prov - barnpsykologin gick toppen och psykologin förhoppningsvis likaså. Jazzen, som jag inte alls hade lust med, blev riktigt glädjefylld och på baletten kände jag mig lite duktig vid stången :) Se där, en riktigt bra dag alltså!

Snart är det JUL mina vänner, årets höjdpunkt! (Det glädjer mig att se att det inte bara är jag och mina vänner som är jultokiga, de flesta bloggerskor jag läser hos verkar också älska den ankommande högtiden! Jul, jul, strååååålande jul =))

2 comments:

Märy the houseowner said...

Härlig med kärlek till julen. Pure love,baby, pure love :) Igår snöade det i massor (självklart medan vi städade ur lägenheten och flyttade det sista) men spelade massa Carola och jullåtar och någonstans långt där inne finns det nog lite julkänsla som kämpar sig ut..

Härligt ni har det så bra! Och haft det härligt i Vegas och Elin verkar lika förtjust som oss andra i USA =)

Släpp alla måsten om att kolla mail och fixa foton osv. Du uppdaterar ju oss här via bloggen och är glad även om det inte är bilder med, vill ju bara vet hur du har det.

Du kommer snart hem och då kan du uppdatera folk inom sinom tid, i lugn takt alltså.

Oj, långt igen.. Inget internet än hemma så..fortsätter spana på dig på lunchen!

Party på Nyår - jejj! =)

Puss okram

Anonymous said...

Härligt att höra att kvällen inte blev en FETFLOPP..var lite rädd för det när dina förväntningar om JULkonsert var så höga ;) Och dina förväntningar måste ju ha störtat rakt ner från läktaren ner i tomma intet för du fick inte en enda julsång =( Sorry!! Hihi, skoja bara, vet att du tyckte hon var grymmers...åååå vill se henne igen å igen å igen...

Puss hoppas det går bra med gymmandet, ska gymma lite senare men jag åker till 99-cent store nu! See ya babe..