Thursday, December 18, 2008

Adjö-ambivalens

Fasen så jag har pendlat idag. I sinnet.

Jag vaknade vid lunch efter att ha somnat om. Var seg i några timmar.

Fick en energikick från ovan och påbörjade städning plus packning.

Dök ner i dimman igen.

Jag och mupparna gick till Ralphs och Starbucks. Chris! Vad menar du med att locka (läs: lura) i mig Pepparmint White Chocolate Mocca? Illamåendet var TOTALT efter att jag hällt i mig det varma gegget. Såg grädden framför mig och ville kräkas ännu mer. Efter guidning från Josie 1 HALVSATTE jag mig i soffan i hopp om att åtminstone kunna rapa. (Att kräkas på beställning är tyvärr inte en av mina talanger.) Lösningen blev att fylla på i magen med chips och grön minttårta istället samtidigt som vi tittade på Erin Brockovich för femtioelfte gången.

Herregud. Om ni tycker att jag blivit tjock i Amerikat ska ni veta att allt skedde sista veckan. Hahaha. Å andra sidan kanske det är bra att man bunkrar upp med underhudsfett. Brrrrrr!

Well, imorgon åker jag hem till Sverige, nystart! Ser fram emot en mysig flygresa :) Tur vi slipper mellanlandning i Chicago, 24-timmars-förseningar pga. snöoväder skippar jag gärna.

3 comments:

Chris said...

det var inte den dom hade förra året. Mohahaha. Det var nåt med "cinnamon" som var supergott!

Tycker lite synd om dig, men snart är du hemma hos kranvatten och mellanmjölk!

Nu har jag flyttat. Salagatan 53B säger välkommen välkommen!

Ha en bra resa nu så ni kommer hem som ni ska!
Snart kommer tomten också.
PUSS

Fia said...

Välkommen hem gumman! :D

Fia said...

Hej det var sååååå kul att träffa dig igår!!!! Kram