Tuesday, December 16, 2008

Dansglädje och julbelysningar

Ikväll har jag upplevt många lyckostunder.

Danslektionen, en ny dansklass som kommer gå gratis i vår egen danssal varje måndag (förstå vilken lyx!), var otroligt rolig! Läraren var en riktig LA-dansare: Smal, silikonbröst och pratade en massa om själen/energi/andning osv. Förstår inte varför jag dansar så sällan när jag blir så glad av det. När jag dansade mycket när jag var yngre handlade dans för mig om att vara perfekt. Nu har jag släppt det och dansar hellre från hjärtat än för tekniken, och det blir MYCKET roligare på det viset. Jag föredrar amerikanska dansklasser framför svenska. Att våga ta för sig. Den mentaliteten ska jag banne mig packa ner i resväskan. För övrigt var det riktigt skönt att bli svettig efter träningen. Har inte blivit det på flera månader trots gymmande och dansklasser i skolan. Svett é hett! :)

Sent på kvällen åkte jag, Sara, Josse & Emelie ut på en bilutflykt. Vi åkte och tittade på fantastiska julbelysningar på hus. Häftigt. På hemvägen satt jag och njöt. Och var lycklig. Los Angeles är en vacker stad. Och min tacksamhet över att ha fått vistas här så länge är stor.

No comments: