Wednesday, December 10, 2008

Julesaga

Idag missar jag årets Nobelfest. Attans. Vi har alltid kollat på den i familjen och jag får en speciell myskänsla av festligheterna.

Gårdagskvällen gick i julens tecken och präglades av produktivitet av olika slag. Det är tur att vi har en sådan som Sara i familjen. En person som rätt och slätt bakar ett riktigt pepparkakshus utan problem. Otroligt! *Kämpar för att hålla mina klåpiga fingar borta...*

Mina bakningsskills ligger på en lite lägre nivå. En kaka till var och en i familjen. Dolde vissas lite väl mörka kakor med glasyr :)

Det jag är mest stolt över är nog julsagan som jag och Josse knåpade ihop till tonerna av Tänd Ett Ljus. Enjoy!

Det var en gång...ett par som gick på bio. Efter några trevande försök tog tomten tomtemor i handen. Och rätt som det var möttes deras tomteläppar. Efter bion följdes tomteparet åt hemåt...Där de snabbt hamnade i horisontal ställning. Fördelar innebär ofta nackdelar. Inte ens tomtegubbar slipper the famuous walk of shame efter en bortamatch. The End!

Så där ja. Nu ska jag plugga. Börjar bli sjuk, illa. Men vad gör det, med en sådan här fin kamera? Och vårt dunderfina julbord! (Märk väl Obama/Buster i julgransutstyrsel. Vår gorilla kan anta många roller.)

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker dina kakor var väldigt fina:o) Och så tycker jag inte att tomtarna ska skämmas. Däremot tycker jag att dem kan kramas igen, fortsättning önskas! Puss&kram

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH! Fan jag dör va rolig du är :) Tomtesagan är ju värd en Oscar för bästa manus. LÄTT! Walk of Shame var B Ä S T!
Frida