Thursday, March 6, 2008

TRÖTT (men lite nöjd)

Ligger i halvkoma i soffan. När jag kom hem efter jobbet blev det horisontalt läge direkt efter middagen. Skulle kunna ha fortsatt sova hela natten.

Det är tungt nu. Är helt slut, i kropp och själ. Skulle gärna rymma bort en stund...

Jobbet idag gick bra! Känns som en heelt ny värld. På mitt bankjobb är det effektivt jobb från första till sista minut som gäller. Fasta rasttider. ALLT klockas och görs statistik på. Helt plötsligt får man jobba i lugn och ro, i sin egen takt, utan ett j-a massa surr omkring och allt är friare. Underbart! Men grymt ovant. Inte undra på att jag inte hade några arbetsuppgifter kvar att göra till slut.

Det är alltid speciellt att vara ny på ett jobb. Det är skönt att ha erfarenhet från andra arbetsplatser, det ger mycket trygghet. Att anpassa sig är viktigt, men att våga är också viktigt och där har jag verkligen utvecklats. Kommer ihåg när jag praoade på dagis i högstadiet, jag vågade inte ens gå hem när jag skulle, inte förrän de bokstavligen sagt till mig. Haha. Är fortfarande en mes men jag är medveten om det och arbetar på det.

Jag är supernöjd med nya jobbet och är så GLAD att jag fick det! Lite stolt också :)

Har tenta om en vecka, har inte pluggat något alls de sista veckorna. Suck. Kollade när omtentan är och den är tyvärr när vi är i USA så den gubben går inte heller. Mina tankar ligger på så många andra håll just nu så det är svårt att plugga. Får ser hur jag ska klara av detta...

No comments: