Sunday, March 9, 2008

Talets gåva har jag icke

Gush, känner mig riktigt bloggsugen nu. Mamma och jag sitter och dricker te i soffan, los Turturs har åkt hem till sjöstaden och Kebrus (mamma envisas med Kebrus hela tiden, vi andra har vandrat vidare i smeknamnskavalkaden) ligger i sängen och snorar.

Blev spontanshopping idag, av det djupare slaget:Om jag fick välja mellan gåvor skulle jag med säkerhet säga att det är skrivandets gåva jag har (om jag nu har någon), knappast talets. För några år sedan gick jag en VÅGA TALA-kurs. Den gav mig inte särskilt mycket. Det mesta är självklart och vet man redan, det handlar egentligen bara om att övning ger färdighet. Även om jag har fått någon slags fobi kring det hela...Kan till och med bli nervös när jag ska berätta något för min familj, det är ju aningen retarded. Det värsta är nog när jag ska prata om mig själv. Blir stel på en gång. Så det här med att mingla känner jag sådär inför, framförallt i formella sammanhang. Men INGENTING är omöjligt, eller hur? ;) Är lustigt förresten hur olika bekväm man kan känna sig med olika människor. Vissa är så enkla och härliga på en gång.

No comments: