Monday, March 10, 2008

Mutor är the shit

En timme, sedan hem och sova. Jag vet nu var jag fått min något snedvridna syn på sömn ifrån. Mamma ansåg det lagom för mig att sova sisådär tre timmar innan jag möter henne i stan. När hon sa det såg hon sådär barmhärtig ut. Som att hon var generös när hon gav mig TRE timmar.

Ack och ve. Men å andra sidan, jag sitter ju i alla fall ner när jag jobbar. Linda Skugge står jämt och ständigt. Stackars höfter.

Igår förstod jag att hela mitt livs bedrifter egentligen har sin grund i ett mutningssystem. När mamma skulle dra iväg mig och brorsan på klassiska konserter - Gott och Blandat. När hon tvingar mig att sällskapa under shoppingturer och museibesök - Fika och mat, kanske en slant i myntburken. Samtliga mina betyg, från åttan till trean i gymnasiet - Pengar, pengar, pengar.

Genialiskt. Jag är lat av naturen. Jag behöver mutas. Därför undrar jag nu: Hur mycket får jag om jag klarar tentan jag får svar på idag? Ska vi säga 500 för A, 400 för B, 300 för C osv? Är också lite putt över att det förväntas att jag ska klara av allt UTAN gåvor helt plötsligt, bara för att jag flyttade hemifrån. Hit med mina mutor, och jag vill ha dem retroaktivt.

No comments: