Sunday, March 9, 2008

Lördagen som en kulmagad Nordman stal en fuskseger

Såhär sitter han ofta, pysen. Extra ömklig just nu. Jag vill inte vara den som är den men jag har också varit krasslig rätt länge nu. Men livets måsten fortsätter ju liksom att fortgå. Fast så är jag ju kvinna också.
Dagens outfit ute på staden. Plufsig och dan, härligt! Mötte mamma på centralen och fick sedan bokstavligt talat knuffa oss Drottninggatan fram. Jag svor innerligt att aldrig mer gå där en lördag. Eller överhuvudtaget. Det känns på något sätt inte värdigt en stockholmare. Låt turisterna hållas på trängselstråket.
Någon är hejdundande jubelglad över att Nordman gick vidare till Globen. *svordomar*
Kvällens skörd som knappast kommer reducera min plufsighet. Men gott var det. Först varma mackor a la mamsen, sedan ny mix bestående av glass med nerhackade arraksbollar (likt harbajs) och slutligen chips. Voíla!

Just ja. Måste ju berätta om allt. Tvångstanke. Hade dansklass idag såklart! Jag är SÅ tacksam över alla underbara deltagare. De ger mer än vad de tror till oss instruktörer.

No comments: