Saturday, April 18, 2009

Vårenergin flödar

Tiden går så fort! Blink så är snart april över, oh no.

Är äntligen hemma en längre stund, ensam dessutom. Underbart! Börjar sakteliga återvända till mitt "gamla" liv med fullspäckade dagar. Mitt nyårslöfte var att softa mer och det gjorde jag sannerligen i början av året. Nu har jag insett att jag mår som allra bäst när jag har mycket att göra. Det är bara att acceptera. Blir så mycket piggare, gladare och ambitiös då. Det enda jag inte tänker offra är att hinna träffa lilla familjen och Emmy så mycket jag bara kan. Mitt hjärta är så fyllt av kärlek för min brorsdotter. Vi har så roligt hon och jag, vi leker allt möjligt och ju äldre hon blir desto roligare blir hon som lekkamrat :) Just nu är favorien jagis, hela hon sprätter till när jag krypjagar henne, haha. Älskar dig vår ängel!Mats, är det här orsaken till att Karin hittade era sovrumsblommor i SOFFAN imorse när hon vaknade? Eller var du bara full när du kom hem i natt? :)

Alltså, det har varit glada dagar.

Utgång i onsdags med lilla Josie och Fia. Vi klampade in på Café Opera vilket numera tydligen är en fritidsgård på onsdagar. Vi och ungdomarna. Oh lord. Well, när 90-talsmusiken började dåna kände vi att vi var i vårt esse och körde järnet med de coola moovesen ;)Onsdagens outfit tagen i en rörig miljö.

Två timmars sömn och cellprovstagning torsdagmorgon. Aje, gjorde ju ont. Skönt att ha det avklarat i alla fall.

Möte på jobbet, powernap och sedan utflykt till Uppsala med Fia. Chris hade med sin projektgrupp i skolan varit med och anordnat ett event med temat Starta Eget. Föreläsningar, utställningar, mingel och god buffé. En riktigt trevlig och inspirerande kväll som verkligen gav mig något. Kan VARMT rekommendera Chris som projektledare om någon söker en sådan :) Vännen, är SÅ stolt över dig och det du har åstadkommit!

Fredagen spenderas på jobbet hela dagen. Rekrytering och reception. Jag verkligen älskar mitt jobb och jag är så tacksam över att få vara där. Människorna ger mig sådan energi, både de som jobbar där och de som besöker oss ;) Avslutade med speedträning. Allt går om man vill.

Dansjobb igår kväll på Paradise. Snorhalt på scenen, Sara gjorde lite väsen av sig vid sitt inträde, haha. Det är ett härligt gäng vi jobbar med, nästan lite som en familj.Hahaha. Särbarnen i det mest perversa numret ni kan tänka er. Crossed line? Minst sagt. Har man inte kolsvarta ögon blir man inte godkänd av Mags.

Idag har jag kommit hem och borde plugga, städa, tvätta, diska och gå en promenad innan jag (oförnuftigt nog med tanke på alla borden) ska ut med Susanne på jobbet. Ska på en fest i en suite på ett hotel. Ni hör så fint det låter. Kläder? Ingen aning. Men med vårkänslorna kommer festarglöden, det är ett som är säkert :)

1 comment:

ella said...

Saknar dig vännen!! Vill festa med dig oxå!! Men snart...! Fört över pengar till dig nu! Pussss!