Sunday, April 12, 2009

Sundsvall ligger i lä för närvarande

Back in Estocolmo! Tack Gode Gud. Det är inte schysst någonstans att döma ut en stad efter omständigheter staden själv inte kan råda över, men det kan ändå inte hjälpas att Sundsvall inte ligger högst upp på listan just nu. Påsken 2009 i min hemstad bjöd på:
  • Kräkningar.
  • Horisontalt läge på en madrass med stängda gardiner som utsikt.
  • Dimmigt, kallt, grått, disigt, risigt, crapigt...ja ni fattar, väder.
  • Utgång på THIII PLACE: Oscar. Kände inte igen många kottar = jag är gammal. Kände igen ALL musik som spelades = Mr DJ suger. Antingen spelar man retro eller NYTT. Inte två år gammalt. Big NO NO.

Ja ni ser, staden som sådan kan knappast beskyllas.

Höjdpunkten var myset med mamma och bilresan tillbaka idag med pappa vid ratten. Faaan vad han kör. Samtidigt susar det genom min kropp. Lovely! Och lika lovely var det att få träffa Emmy idag i Sjöstaden. (Plus mina andra favoritmuppar såklart ;) LOVE YOU!)

Status på läppblåsan: Grotesk. Med risk för att den är ännu mer gigantisk imorgon efter dagens petningar. Lika bra att boka tid för operation på en gång, doktorn gav mig inte mycket hopp. (Det skulle ju vara trevligt om man fick hångla några gånger till i alla fall...)

Status på Facebook: McDonalds, pizza, muffins och godis samma dag - Strrrålande! Gröt imorgon... Jepp. De flesta går ner i vikt av en magsjuka. Smärtsam men snabb diet. För mig sker det motsatta. Jag känner ett desperat behov av onyttig mat. Som en instinktiv reaktion på att jag tappar energi. Skit också.

Imorgon blir det nya tag. Var så säkra. Då ska ni återigen få läsa om proteindrinkar och träningspass. Beach 2009 fick sig bara en liten avbräck.

No comments: