Wednesday, April 8, 2009

Påsk på ingående

Mycket trött nu. Det tar på krafterna att röra på kroppen. (Beach 2009 ni vet, projektet är i full gång).

Påskplanerna har tyvärr ändrats p.g.a. Emmys förkylning. Istället för att åka bil till Sundsvall med lilla familjen (som stannar i Sthlm) blir det buss. Buss. Hör ni så dumt det låter. Är en hängiven icke-anhängare av Y-buss. Tur att jag har Markus med mig som sällskap. Kontentan av planändringen blir att påskvistelsen hemma blir kortare än tänkt. Familjen och EN fest får räcka, småfikor får nog stryka på foten tyvärr.

Har hunnit köra två gympass sedan senast, det ena med framgång, det andra med motsatt resultat. Huvudet hade bestämt att styrka skulle köras efter aerobicspasset idag. Det ville inte kroppen. Jag gav emellertid fingret åt kroppen och körde i alla fall. Tankekraften äro icke att underskatta.

Juridikseminarium igår kväll. Känner fortfarande att ja, jurist hade varit ballt. Fyra år för sent bara.

Lång vårpromenad idag, från härifrån till dit. Nice belöning i form av sushi.

Mina senaste konstateranden (och funderingar):
  • Proteinpulver + lättglass = Jag skulle kunna leva på det. Smaskens!
  • Jag fullkomligt ÄLSKAR att centret vid Odenplan har öppet till midnatt. Så fort jag kliver innanför porten vid 22-tiden och möter en massa ansikten försvinner min jag-är-konstig-känsla. Storstad = Bra stad.
  • Om man har en Mr. X, vad ska man kalla honom då? Mr. X låter löjligare än löjligast. Hmm...Nej, jag vet! Jag fortsätter låtsas som ingenting! Mooohahaha. (Men jag noterar att det är mysigt att sova ihop och roligt att slåss :)).
  • Märy talade med en nyans av oro på rösten om att jag pratade Sthlm:ska på hennes senaste röstmeddelande. Jag vet. Jag hör det själv ibland. Det blir bara så. Men så kan jag höra min norrländska rätt tydligt då och då också. Man ska väl anpassa sig?
Dags att planera väskinnehållet inför Norrlandsresan. Outfit till lördagens partaj? Hmm...Känner att gliringarna vad mina kortkortkorta klänningar anbelangar skjutit i höjden på sistone, kanske dags att klä på sig? Hehe.

Morgondagens planer: Styrka med gymkollega på morgonen, sedan buss i FEM timmar. Jag är LYRISK.

NU...ska jag dricka påskmust :)
Jag förstår inte vad ni vill säga people...

2 comments:

Mats said...

Hurra för att Markus äntligen får sitt namn rättstavat! :)

ella said...

Vännen, 5 timmar i y-buss är inget mot 10 timmar i trång minibuss på taskiga afrikanska vägar med en fartåre som kör ;) Puss på dig!