Thursday, April 2, 2009

Eftermiddagen

Utvecklingssamtal på gymmet. Givande faktiskt.

Körde igång med nya styrkeprogrammet. Kändes riktigt bra. Har förut kört hela överkroppen varje gång jag gymmat, nu kommer jag dela upp kroppen (yes, underkropp också) på fyra dagar. Taggad till tusen! :)

Så var det spinningen då. Jaa, nu förstår jag faktiskt varför det finns hängivna cyklingsanhängare. Helt ärligt känner man sig rätt cool när man står upp och cyklar till en häftig technolåt. Jag är övertygad om att det är därför folk spinnar - de vill känna sig balla. Jag skulle knappast offra annan roligare träning för en spinningklass, men en lite mer positiv inställning har jag fått.

Imorgon: Uppsatshandledning i Uppsala (antagligen totalt onödig med tanke på det ickebefintliga stödet från handledaren), jobb och afterwork. Kanske morgonpromenad.

Have faith people.

2 comments:

Kakan said...

Varför man älskar spinning?

1. För att man älskar den rytmiska och hypnotiska musiken som man blir hög av.
2. Hjärnan får vila vilket den definitivt INTE får göra då vi vanliga dödliga går på dansaerobics (och andra liknande pass) - mambo hit och mambo dit..*suck- nu blev det fel IGEN*
3. Man får bära sexiga cykelbyxor med stoppning i grenen!

Puss&kram!

Josie1 said...

Gick du på morgonpromenad?

Jag har alltid kännt mig lite ball när jag cyklar ute i naturen men aldrig på ett spinningpass =)