Friday, October 16, 2009

Vitlök all over the place

Vitlöksshot. Motheroff***inglord så anskrämligt osmakligt. Men säger chefen att man ska testa så har man inget annat val än att...åtminstone hinka i sig halva. Som kall tacosås med vitlök och sprit. Mums.

Afterwork med vin och sedan middag med teamet på en vitlöksrestaurang på Söder. Fasligt gott! Förutom shoten vill säga.

Snart är det dansgig på Paradise och jag är alldeles såsig i huvudet. En blandning av vin, shot och vitlök gissar jag.

Jobbcoachning hela dagen. Jag känner mig uppriktigt engagerad i de människor som kommer till mig. Hoppas hoppas att jag kan göra någon nytta. De största hoten vid jobbsökande är bekvämlighet, lack of motivation och brist på självförtroende. Jag blir påmind om arbetslösheten överallt. Senast var det en deltagare på gymmet som blivit varslad. Inte lätt i ett land där man både definierar sig själv och blir bedömd utifrån sitt yrke. När blev jobbet vårt livssyfte?

Idag när jag tittade i min kalender insåg jag till min fasa att jag har så in i HELVETE mycket att göra de närmaste två månaderna. Tuggar käkarna i vaket tillstånd bara av vetskapen. Men jag följer strategin som alltid har fungerat bäst: Ta en dag i taget. Det ordnar sig alltid.

Igår körde vi familjemiddag på Kungsholmen. Nu har jag hamnat i en sådan period igen att jag äter mat ute så ofta att hemlagat hemma känns som lyx.

Nejmenfyfarao vilken koma.

Imorgon ska jag på hemlig date! Jag är mäkta nyfiken. Jag är så nyfiken att jag spricker. Gud så nyfiken jag är.

Kärlek till er. (Extra till mamma och pappa.)

No comments: