Saturday, October 17, 2009

Story of the weekend

Hrrm. Dansgiget i fredags kan väl knappast sättas upp på topp-fem-listan. Men tabben jag gjorde måste ha sett så sjukt rolig ut att jag fortfarande skrattar så fort jag kommer att tänka på det. Självdistansen prövas i sådana lägen.

Det gjorde den dagen efter också. Tydligen hade chocken efter all vitlök (i sällskap med vin) gjort kroppen så snurrig att inte bara mitt dansgig utan även mitt danspass skulle fara åt hellskotta. Ni vet när man känner att man VERKLIGEN INTE VILL PRESTERA JUST DÄR OCH DÅ, därför att man är så JÄVLA DÅLIG? Så var det. Självdistans OCH hopp om att alla inte upptäckte hur vimsig jag var. Euuh.

Men så fick jag en fin lördag sedan. Fina babe tog med mig till min granne Naturhistoriska Riksmusueet. Vi tittade på sjukt gamla människor (X antal hundratusen), upptäckte fula små hundraser och gjorde spännande test. Mycket bra träning för undertecknad med tålamod som en trotsig toddler. Tack love!

Kvällen kom och jag bytte från vitt vin till rött vin. Nerskvalpat med härlig fanta. Jesus så lättdrucket det blev. Glasen bara tömdes och tömdes. När min egen lilla förfest dog ut mötte jag världens bästa Elin (jo, hon heter så, prefixet hör till) på Undici. Fina Susanne och några till joinade och vi kom överens om att vi kanske hittat vårt nya stammishak. Grym partymusik och bra folk. Kvällen fick sitt slut när mina oanvända badass-stövlar tiilintetgjorde mina fötter.

Söndagen bjöd på brunch i Uppsala med Per. Jag gillar bruncher även om jag kan ha lite svårt att hantera detta med bufféer. Tröttheten hindrade mig från att överäta turligr nog.

På kvällen fick man lyxig söndagsmiddag i Sjöstaden. Hämtmat från MAX. Den kassa kassörskan skickade med fel grej och storebror gick bananas. Haha. Minuten efter fick vår käre far ett utbrott eftersom brödet från MAX tydligen inte är kapabelt att hålla ihop burgaren. Jag och Karin satt som frågetecken. Hahaha.

Sen kom det bästa. UPP i 3D på bio med babe. Jag är inget fan av tecknat eller verklighetsfrämmande historier överhuvudtaget, men den här filmen var UNDERBAR. Ni vet när man hamnar i sådant tillstånd att man inte bryr sig om något annat i hela världen? Få filmer klarar av det, UPP är en av dem. Jag grät nästintill hulkningar, jag skrattade av lycka. Se filmen för Gud skull!

Jahapp...vilken dag är det idag? Måndag. Producerade rätt mycket. Vickade på en dansklass och den här gången slapp jag skämmas. Hur roligt som helst, då är det värt det att åka till andra sidan av ****** staden.

Komatrött nu. Kärlek <3

1 comment:

Märy the houseowner said...

Kan man få producera ingenting vid sidan av soffkanten?

:)