Tuesday, October 6, 2009

Höjden av egocentrism

Nysningarna har anstormat. Det är bra. Förut var det molande värk, nu börjar det bryta ut. Bring it biaatch, bring it!

Vi kör en lista i väntans tider. Sjukt lång lista. Egentligen flera listor. Håll ut!

Namn: Josefin

Piercingar: Naveln, känner mig naken utan.

Tatueringar: Nada

Längd: 170 cm

Skostorlek: 38

Motto: It´s all about the inställning. Fungerar i ALLA lägen.


Bästa maträtt? Allt med salt, haha ;)
Bästa dryck? Pepsi Max

Hatdryck och maträtt? Hmm. Äter inte kött men jag hatar det inte.

Bästa alkoholdryck? Allt går ner...men Strawberry Daquiri är godast.

Använder du smör på smörgåsen? ÄLSKAR smör. Pappa erbjöd mig smör med sked direkt ur byttan när jag var liten och hade tjatat honom till vansinne om större smörklickar. (Jag tackade skrämslaget nej.)
Smågodis eller färdiga påsar: LÖSgodis. Varför heter det smågodis? Är de godisarna mindre än godisarna i påsar? Nej precis.

Favoritglass? Dajmglass, bara för att den är störst.


Hur mycket shoppar du för varje månad? Ingen aning. Mina pengar går mest till mat, Pepsi Max och tuggummi.

Har du mer skor än kläder? Nej.

Favoritplagg? Nike-tröja med huva.

Hatplagg? Pikétröjor. Eeuh.

Jobbar eller pluggar du? Är om några månader klar personalvetare/ekonom. Jobbar deltid internt på ett bemanningsföretag där jag tar över en heltidstjänst när jag är klar.

Vad vill du bli? Framgångsrik, gärna egenföretagare.

Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Big time, mina arbetskamrater är de bästa och jag tycker om det jag gör.

Är lönen viktigast? Nej, men den ska verkligen inte underskattas. Pengar är både en drivkraft och belöning och ger dig chans att uppleva det du vill i livet.Allt kostar.

Lägenhet eller hus? Hus med fin gräsmatta.
Litet eller jättestort? Drömboende? Lagom. Njae....min man fixar det till det finaste.
Landet eller mitt i stan? Mittemellan.

Mysigt eller sterilt? Mysigt men inte puttinuttigt med spets och blommor. Hu.

Har du barn? Nej men en brorsdotter <3>

Är otrohet okej? Aldrig någonsin.

Älskar du någon? Jag älskar väldigt många personer, på olika sätt. Har lätt för att älska.

Betyder familjen mycket för dig? Allt.

Är du lojal? Ja.

Tycker du om att dricka dig full? Ibland är det välbehövligt.

Hemmafest eller krogen? Båda.


Kär? Ja.

Önskar du att du bodde någon annanstans? Ibland, men jag älskar Sthlm och de flesta av mina närmaste bor här.

Tycker du att du är attraktiv? Ibland. Just nu raka motsatsen.

Dricker du? Ja.

Röker du? Nej.

Vilket schampo använder du? Vad som helst, inte kräsen.

Vilken parfym använder du? Varierar mellan 4-5 stycken.

Vad är du rädd för? Mörkret, ensamhet, döden, evigheten.

Gillar du att tvätta? JA! Massor.

Gillar du berg- och dalbanor? Hatälskar.


Antal...

Gånger du varit kär? Hmm...Rätt många tror jag. Har lätt för att bli förälskad när jag är singel.

Gånger ditt hjärta brustit? Några.

Hjärtan brustet på grund av dig? Några.

Tjejer du kysst? Inget riktigt tjejhångel. Hello, varför??! :)

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? En del...är sämst på att hålla kontakten med vänner.

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Hmm...ganska många under den perioden vi dansade med INTRO :)


Senaste...

Filmen du hyrde? Den med Matthew McCononågonting. Flickvänsspöken och grejer. Rätt fin.

Filmen du köpte? Varför köpa filmer, räcker väl med att se dem en gång?

Låten du hörde: Brandy - When You Touch Me

Låten du laddade ner? Nu har man ju Spotify :)

Personen du ringde? SATS-kollega

Personen som ringde dig? Mamma <3>

TV-program du såg? Vänner

Person du tänkte på? Baby


Nämn något som gjorde dig glad igår: Seniorpass för söta tanter!
Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Svarade på den här mastodontlistan, halvliggandes i soffan.

Vad har du druckit idag: Pepsi Max, mjölk, vatten.

Vad var det senaste du köpte: Mat.

Vad är det för färg på din ytterdörr: Orange? Orkar inte kolla...Anskrämligt ful i alla fall.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Javisst! Eller att man åtminstone ser något speciellt hos den personen...Sen kanske det dröjer länge innan man ses igen, och blir ett par :)

Sover du tungt: JA.

Drömmer du mardrömmar: Inte så ofta. Eller kanske, vaknar svettig ibland...men kommer sällan ihåg drömmen.

Vad ser du om du tittar till höger: En soffkant.

Vad gör dig glad just nu: Att jag har så många jag tycker om.

Vad ska du göra härnäst: Självömka.

Höger eller vänsterhänt: Högerhänt, vänsterbent.

Humör just nu: Lite nere, sjuk, rastlös, ensam.

Hur många kuddar sover du med: Helst bara en, med huvudet längst ut på kuddkanten så att man inte kvävs av allt fluff.

Spelar du något instrument: Har spelat fiol och piano.

Morgon eller nattmänniska: Natt.
Vad är viktigast för dig: Kärlek och familj.

Är du kittlig: Oh yes.

Snarkar du: Det gör jag nog.

Stjärntecken: Jungfru.

Längtar du mest efter just nu: En kram.



1 comment:

katta said...

Vad roligt att lasa!! :)