Saturday, October 10, 2009

Lördagsmys

Hösten. Hösten är en riktigt, riktigt bra säsong. Den känns produktiv, frisk, härlig, förväntansfull, krispig och solig. Hösten ger en liksom chans att ta tillvara på resten av årets årstider, att planera och göra sig förtjänt av saker och ting. Hösten får 5 av 5 solar.

Livshumöret efter förra inlägget har varit övervägande positivt. Det började med utbildning/introduktion på jobbet. Why?, you wonder. Jag ska börja jobba som jobbcoach. Det känns mycket roligt, spännande, utvecklande och inte minst viktigt. Ansvarsfullt. Jag ska försöka få arbetslösa att skaffa jobb. Hjälp till självhjälp. Lättare sagt än gjort. Men en ny rad på meritlistan och en utmaning.

Sedan var det samkväm med Sjöstadsfamiljen. Alla muppar skulle iväg på olika håll, helst hade jag snott med mig bebisen själv.

Vid middagstid tog jag tillfället i akt att få gratismat/vin av pappa. Mycket mysigt att få umgås med sin farsa och dessutom att göra det på East. Nu tycker jag att vi kör igång en tradition med inte bara söndagsmiddag utan även fredagsmiddag.

Senare på kvällen var det babes tur att få gå på bio med mig: FAME! Jag bad honom sympatiengagera sig för min skull även om jag själv hade svårt att gilla filmen. För många historier, hitt och datt och ingen uppföljning. Tyvärr inte ens ett riktigt hejdundrande asbra dansnummer. En grym sångerska dock.

Och idag så hade jag danspass. No words, bara :)

Nu laddar vi för lördagsmys.

1 comment:

ella said...

Var ni på Fame igår oxå??? Det var ju vi med!!! Vilken biograf?