Sunday, March 8, 2009

Njae, inte sååå harmonisk

Lördagsnatt, fylld av 1,5 liter Cola light samt två portioner havregrynsgröt. Vad är en lämplig syssla då, om inte att skriva av sig?

Känner att jag levt i en bubbla senaste tiden, och bubblan samt dess innehåll har nu skapat viss ambivalens. En smärre förvirring. Jag är inte säker på att jag är upplagd för den typen av ups-and-downs så vi får se hur det blir. Antar att man någon gång måste våga hoppa trots ett enda stort mörker. Är ändå glad att jag för en gångs skull känner något.

Jag och Josie 1 har haft hemmakväll. Välbehövligt för min del. Ventilation tog plats, bland annat om vårt gigantiska chokladintag. Mitt förhållande till mat är allt annat än oproblematiskt, och jag pallar inte att laga mat till mig själv. Funderar över om jag inte ska flytta tillbaka till Sjöstaden... ;) Fick förresten fantastiskt god middag där häromdagen, min svägerska är BÄST. Emmy med, det gör verkligen ont i hjärtat av kärlek till henne. Sötheten personifierad.

Träning. Det är beständigt. Det är som att kliva in i en bekymmersfri värld fylld av energi när jag äntrar gymmet. Så jäkla skönt. Men ibland orkar inte kroppen. Var tungt idag på steppasset jag var på, när instruktören dessutom inte ens kan hålla TAKTEN (!) blir jag smått arg.

Dagens höjdpunkt: Jag badade idag. I en riktig simhall alltså. Haha! Grymt skoj. Det var några år sedan man satt på stora flytande leksaker i en bassäng och brottades bland en massa småbarn. (Typ aldrig vid närmare eftertanke.)

Imorgon: Bodypump. En timme av självbeskådande, tortyr fuldagar, motiverande snyggdagar. Hoppas på det senare. Fikabesök i Sjöstaden. Festplanering med sambosarna på kvällen. Vi måste planera gemensam hemmakväll. Hehe.

Sist men inte minst vill jag skicka ALL kärlek till en vän i kärlekssorg. Man vill ju så gärna trösta, men det går inte. Kan bara lova att det brustna hjärtat alltid växer ihop och blir glädjefyllt igen. En vacker dag :)

Nu känns det genast lite bättre. Mindre odefinierbar oro, mer hoppfullhet. Självdistans är viktigt. Tänk om man kunde få bli roastad på Berns av Betnér, Schyffert och dom? Coolers.

Ohoh...nu är jag yr på riktigt. Misstänker att det inte bara är disharmonin som spökar, colakoffeinet börjar verka...

No comments: