Tuesday, March 3, 2009

Morgontankar

Till dig anonyma: Du har rätt. I den bemärkelsen får alla verkligen inte det de förtjänar. Jag var arbetslös en kort tid och det var en av mina mest deprimerande upplevelser någonsin. Då och då blajar jag på, mest för att provocera. Så ta mig inte alltid på orden. Mest handlar det om min grundsyn på människan som en aktiv varelse, med möjligheten att skapa sitt eget liv. Åtminstone borde det vara så (jag vet - naiv). Alltför ofta fördummar vi oss själva och får oss att tro att någon annan väljer åt oss. Och alltför ofta hör jag vänner som VÄLJER bidrag framför jobb därför att det inte lönar sig att arbeta. Hur som helst - All respekt för din kommentar och jag håller tummarna för att du lyckas med det du företar dig.

Har ni tänkt på en sak? Det kan kännas hundra gånger mer intimt att hålla någon i handen än att gå hela vägen. Kanske därför dagens ungdomar börjar med sängen och sedan tar det därifrån.

Egendomligt.

No comments: