Wednesday, March 11, 2009

Äkta är oftast bra

Schlagerfjollan överraskar och fetdiggar Caroline af Ugglas Snälla Snälla.



Nej någon schlager i egentlig mening är det ju inte, men väl ett genuint bidrag från en äkta sångerska som berörde mig. Skulle låten vinna hela skiten på lördag skulle jag inte bli ledsen och skinkig. Lovar.

Min stora blåsa, eller snarare BÖLD, är kvar på underläppen. Syster Sara lovade att undersöka saken. Sjukdomsvågen sveper ju över alla andra, kanske det är min tur nu? Too bad i sådana fall.

Jag har spenderat ett par dagar i min säng nu. Det känns tryggt. Men sängen är ju knappast platsen för ett liv att leva. (Eller...*host*, vissa gånger kanske.) Jag ska ta tag i det här nu. Snart. Kanske. (Bara sova en stund först.)

PS. Det kommer bli en fantastiskt härlig blandning människor hos oss nästa helg. Jag ryser av välbehag bara av tanken.

1 comment:

Anonymous said...

Ååå vad roligt att schlagerfjollan diggar snälla snälla, för det gör även schlagerblosset konstigt nog ;) Kommer ihåg efter första delfinalen så hatade alla den, men jag, jenny och mamma diggade den som fan =) haha..

puss söta vän

Ps hoppas blåsan blir bättre, har funderat lite...det skulle kunna vara så enkelt som jag sa, att kroppen reagerar så för att det är en infektion på gång. Och NEJ inte en sådan infektion som du nämnde utan en vanlig förkylning!