Monday, March 23, 2009

Min guldhelg

Grym helg! Helfestlig på alla sätt och vis :)

Mamma och jag var ute och åt på La Famiglia i torsdagskväll. Supermysig restaurang på Kungsholmen. Vi stoppade fabulöst god potatisgratäng med kyckling i munnen, plus efterrätt och rött vin. Tack mami! Vi avhandlade ämnen i rasande fart, vi pratar som allra bäst när vi är ensamma och i lugn och ro. Älskar dig!

Tidig morgonträning innan jobb i fredags. Blir lika fascinerad varje gång över att det är så många medlemmar på gymmet redan 7.30 på morgonen. Tips till er (som jag) som snabbt blir rastlösa och less på löpbandet - Variera! Varva t.ex. mellan att gå, jogga och att köra på crosstrainern. Vips så har en timme passerat förbi rätt smärtfritt.

Litet gruppmöte i skolan och sedan fest! Jag och mina combosar ställde till med kombinerad inflyttnings- och födelsedagsfest. Många gäster, Melodifestivalentema inkl. deltävlingar och partystämning. Tack alla ni som förgyllde vår kväll! Extra stjärna till Märy som kom ända från Sundsvall...Du är bäst.

Efter velande hit och dit, plus kladdkakefrukost, hängde jag med Sara på ett dansevent på lördagen. Omid hade arrangerat träning hela dagen - klockrent. Startade med funktionell träning följt av lugn hiphop, krumping och afrikansk dans. Det sistnämnda hade jag låga förväntningar på men det var fantastiskt roligt! Studsade runt barfota och var allmänt lycklig :) Lördagkvällen satt jag av i Sjöstadens soffa med pizza och godis.

Söndagen kom och jag följde med svägerskan till ett gym i Sjöstaden. Körde ett pass och vilade sedan tills det var dags för nästa träningsomgång - funk. Ahh va roligt! Återigen träningstipset: Variation! Testa olika pass, instruktörer och center så hålls guisten uppe.

Söndagkvällen var...nice helt enkelt :)

NU: Ny vecka, ny att-göra-ångest som jag har alla intentioner att förtränga.

Festbilder i ickekronologisk ordning:

Sara & Josse - världens bästa combosar som fyller år i dagarna. Puss babes!
Partey - Hey!
Vi ville att Mags skulle strippa. Det ville inte Mags.
Pysseldrottningen Sara hade gjort finfina skyltar :) Verkligen rutinerat att ställa till med fest utan varken vinöppnare eller flasköppnare. Verkligen.
Vissa dansade inte utan hängde mera...Patric med ryggont fick dispens men Per??
Lååång toalettkö...
Tre söta smurfar: My, Sara & Josse med mumsig kladdkaka. Tack :)
Man tager vad man haver. Soffkanten fick agera podium.
Sötisarna Fia & Chrissan ;)
Perelligänget som vi showar med. Peter & Magnus är underbara!
Tre av mina allra allra bästa: Snyggingarna Märy, Karin (svägerskan) och Sara. Kärlek.
Kvällens outfit som utlovat: Glittrigt och kortkort.

3 comments:

Anonymous said...

jag tar min stjärna och stoppar den i fickan och har för alltid med mig den :) Stjärna och paljett är väl nästan samma sak? :)

Tack för ett grejt partaj! Hade superroligt och hade gärna hängt kvar och hängt med er. Vi hade ett jäkligt roligt partaj här uppe som slutade alldeles för sent och gör därför att jag nu är en döende säl i soffan..fortfarande..hehe..

Ska nog sova ikapp förra veckans fullproppade schema till helgen :)

Och som vi alltid säger till varandra (och även hon Lauren sjunger) "No stress"! Inga ångestlistor utan gör det du kan och hinner och se till det du har gjort och inte till allt man Inte har gjort.

Kärlek. PUSS

Anonymous said...

Åh va ledsen jag är över att ha missat er fest! Såg verkligen ut som ett hejdundrande partaj!:) Ni var alla strålande vackra som vanligt! Miss u babe! Puss!

Josie1 said...

löövley