Monday, February 9, 2009

Schlager is in da house! I know u like it...

Folks! Inte ta mig på för stort allvar angående den föregående texten. Bara lite self-briefing. Ni vet sådant där som man pysslar med hos psykologen för en massa pengar. Jag har testat båda och konstaterar att bloggande är både billigare och bättre.

Men den handlade ju inte om det här med singel eller ej. Jag vet att båda är lika bra :) Däremot den där (satans) ambivalensen som ger sig till känna lite nu och då. Jag är inte så djup som jag försöker ge sken av, jag är lika ytlig som alla ni andra ;)

Nu till något viktigare. SLUTA HATA MELODIFESTIVALEN!

Var inte så jädra grå och torr och...och...SVENSK!

Petra Mede är ju skitbra som programledare. Helt fantastisk rentutav. Minst lika bra som Luuk. Snyggare dessutom. Men näärå, det ska gnällas och hackas och fokuseras på ryggont och hit och dit och BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Ingen FÖRSTÅR det nya omröstningssystemet. Jag säger som en TV-krönikör: Vad är det man INTE förstår? Det är en himla massa ringande men så krångligt är det väl knappast...

Alcazar var bäst. Ingen protest :)

Och ja. En stor anledning till att jag inte stannade i L.A. en termin till var för att jag i sådana fall skulle missa sex veckors folkfest i form av schlageryra. Det ni. När Melodifestivalen kallar, då kommer jag. Sssccchhhweden rocks!

1 comment:

Chris said...

Jag måste också skriva ett sånt där mega inlägg snart känner jag...
man vill bara få ur sig och få ner det på datorn, typ.

Känner igen mig i allt så det känns bra att du är min vän =)
Miss independent, det har jag också alltid varit och det är fasen tur. Nobody puts baby in a corner!

Jag vet ingen som är så schlagertokig som du Jossan!
Helt amazing och jag blir inte förvånad om jag ser dig dansandes på scenen där om nåt år... =)

Puss!