Sunday, February 22, 2009

Delrapport av veckans händelser (resten lämnar jag därhän :))

Hemma igen. Lite mer ordning i mitt rosa rum än förra gången.

I övrigt känner jag mig tom. På skrivarfronten vill säga. Ni vet, när man är rastlös och har oändligt med tid att döda är bloggbehovet stort. Även det motsatta gäller.

Så...

Jag gör ett försök.

Veckans aktiviteter värda att nämna, som följer:
  • Dansgig med Pride-gänget på en ny gayklubb vid Slussen. Fasligt roligt! Jag och Sara stod i våra KORTA klänningar och vickade på våra höfter. Scenen var hög. Publiken var nära. Kvinnorna av det mer lesbiska slaget pekade och fotade. Efteråt våndades jag och Sara. Vågade vi gå ut och möta pöbeln? Yes we did, men endast i Peter & Magnus hasor. (Mycket god champagne förresten.)
  • Melodifestivalen. Vad tusan! Jag lyckas ju varje vecka missa stora delar av showen. Skamligt. However. EMD såg löjliga ut i sina pingvinutstyrslar. Jag vet inte riktigt vem jag hejade på. Kanske Velvet om jag hört hennes låt.
  • Pappa på besök i Sjöstaden. Hann ses på lite samkväm i alla fall, den här gången över en västerbottenostpaj. Mums.
  • Opponering i Uppsala. Jovars. Därefter följde metodkurs. Föga intresserande så jag tog en fika med Per istället. Mycket bättre.
  • Träning i form av aerobics, dansstep, gym och gym.
Nu är jag trött. Borde sova. Imorgon väntar träning, skola i Uppsala och sedan lek för hela slanten med Per (och Chris I hope!). Weeee! Konstaterar avslutningsvis att ÄNNU EN VECKA av harvarperioden har passerat. Tack tack tack.

No comments: