Tuesday, February 17, 2009

På Lappis med little homie 1

Sakta men säkert börjar vi få det riktigt mysigt här hemma på Lappis. Det är dock fortfarande massor av grejer som ska rensas, tas ner i förrådet och framförallt - Sara ska flytta in och ett köksbord med henne.

Känns som att jag har levt i en resväska i månader nu, vilket inte är så konstigt eftersom det är precis det jag gjort. Har varit rätt skönt att ta dagen som den kommer istället för att ägna sig åt minutiösa planeringar vilket jag gjorde förr, men nu när jag är hemma inser jag att just ett hem är viktigt för lugnet. Man landar på ett helt annat sätt när man har en egen säng och egna kläder (inte svägerskans ;)) att tillgå.

Nu är det jag som ska förbereda morgondagens föreläsning som jag och min grupp ska hålla i. Aningen sent påtänkt kanske. Ska vara i Uppsala 7 imorgon bitti vilket innebär promenad hemifrån, i mörkret, helt öde, till tunnelbanan vid halv 6. Jag är redan rädd. Och vem F-N kan jag ringa den tiden? Blä.

Imorgon har jag en lunch med Chrissan inbokad, den ser jag sannerligen fram emot! Vardagslyx som de dära modebloggarna hade kallat det.

Ciao :)

3 comments:

Anonymous said...

Vännen...när ska du skaffa skype???

Linda said...

Trevlig helg vännen!! :)) *kramar om*

Anonymous said...

Min finaste darlingvän!

Eftersom vi ständigt går om varandra och kommunicerar via bloggarna så skickar jag min stora kram här och nu och hoppas vi kan få till en mötespunkt som passar oss båda framöver (försökte låta vuxen men fick nog inte till det)!

Pussen och KRAMEN :)