Friday, January 1, 2010

Hyllning till killarna...HAHA. NOT.

Lord! Tiden springer ifrån mig. Min jullovsberättelse kom av sig. Hur som helst, det var mer mys, det var påhälsning av en till sötisbebis, det var shopping, det var Timråhockey innehållandes en tupplur as usual (fick SMS från andra sidan läktaren; "vakna josefin", haha) och det var roadtrip back to Estocolmo.

Jag körde två otroligt roliga dansklasser. I´m loving it...barabababaaaaa, I´m loving it. Tack för energin, leenden och fina ord.

Så jobbade jag med stressfaktor miljarders miljarder. Note to self: Bli mer som en kille. Rererelalalaxa. Typ.

Igår var det nyårsparty. Mysig middag med vänner innan lite större kalas.

Nu ska jag dra alla över en kam. Helt skamlöst tänker jag hänga ut en hel folkgrupp. Jajajaja, ni är många som inte bör inkluderas i detta men whatever. Ni får ta det. Jag måste få ut det jag samlat på mig under en tid. En lång j-a tid. Jag vill poängtera att jag absolut inte syftar på någon särskild individ och att allt INTE är utifrån min egen erfarenhet.

KILLAR.

SKÄRP ER. Kissa för helvete inte PÅ toalettringen. Inte heller UTANFÖR toaletthålet. Jag får myror i kroppen av irritation över nonchalansen. Spola gärna också. Tack.

Om ni gör er flickvän på smällen. Få inte panik. För det första måste du inse att du får skylla dig själv om du inte haft kondom när ni legat. Apppapppapp, neeeej, tjejen har inte allt ansvar bara för att hon äter P-piller. För det andra, barn är underbara och det innebär inte the end of the world för din frihet. Det behöver inte kasta omkull din tillvaro. Jag vet många exempel där killen tvekat för att sedan älska sitt barn, att ha barn, och vill ha fler barn omgående.

Detta med hushållssysslor. (Okej, jag vet en som inte ska känna sig träffad, då var jag en latmask.) Hur du än räknar, om du nu skulle ha anständighet nog att räkna rättvist (vilket du självklart inte har), så gör du mindre. Jo. Om du räknar med alla småsaker som du inte ens ägnar en tanke ---> du gör mindre. Skärp dig.

Var inte så jävla grabbig. Var inte så tyyyypiskt grabbig. Man måste inte.

Sluta vara otrogna. Ni får säga vad ni vill, jag är högst övertygad om att män bedrar mer än kvinnor. Vet ni varför? För ni är inkapabla att uttrycka vad ni känner. Ni är dessutom inkapabla att hantera det ni känner. Ni kanske är lite missnöjda. Ni kanske får för lite sex. Känner er lite oälskade. Behöver lite spänning. Tycker det är asnice att ha två, tre, fem eller fjorton tjejer samtidigt. Det känns liksom lite hot. Ballt. Vet ni? Det är äckligt. Och det är så otrrroooooooooligt förolämpande mot er kvinna. Sluta. Våga åtminstone göra slut först. (Med det sagt håller jag med Anna Anka: Det är inte okej att tjejer tjockar upp sig och slutar tänka på sitt utseende totalt. Var det, med handen på hjärtat, den personen din kille blev kär i? Nej, men så skärp dig.)

Vad var det mer...

Just det. Man behöver inte få ölmage bara för att man blir äldre. Det är inget krav att gå ner sig bara för att 30/40-strecket passerats. Vi tjejer vill också ha det vi blev kära i.

Sluta sup så förbannat. Jag HATAR fulla män. HAAATAR. På tunnelbanan, på krogen, överallt. Kan du inte dricka med måtta, skit i det helt. Kan du inte sluta dricka, gå till en psykolog. Jag lovar, det är inte farligt. (Gäller givetvis tjejer as well.)

Jag tror jag är klar. Årets nyårslöfte? Att bli en rabiat, manshatande, iskall feminist.

Hehe. Nejdå. Jag älskar er. Ja alltså männen i mitt liv, ni andra är säkert fina ni med. Vi tjejer älskar era trygga kramar och er mjuka manlighet eftersom vi tycker om att känna oss små och omhändertagna. Inte trots vår självständighet, snarare på grund av. Inte lätt att vara kvinna i dagens samhälle ;)

3 comments:

Mats said...

Avs. toalettfrågan vill jag lägga till att det enda rätta alternativet är att sitta ned när du kissar. Annars blir det garanterat skvätt utanför och det är äckligt. Om du måste stå är du förmodligen en tönt.

Fia said...

Jag OGILLAR verkligen urin på ställen där det inte ska vara.Det är INTE OKEJ!
Håller med Mats....sitt för tusan när ni kissar!

Josie1 said...

En bok kanske?