Thursday, January 28, 2010

Hitta ett mål och följ det

Fokus. Fokus. Fokus.

Ja, just nu är jag visserligen uppenbart ur fokus eftersom jag sitter och bloggar.

Vette tusan vad jag skulle skriva om egentligen...

Det är som att man kör på, utan att känna, utan att tänka på annat. Jobba, träna, äta, sova. Jag gillar det väldigt mycket på ett sätt. Känslan av att prestera är grymt skön. Inget kommer i min väg. Men så tänker jag att nej, de andra tycker nog inte att jag är så rolig. Aldrig med liksom. Svår balansgång. Just nu känner jag bara att; NU, nu är det dags. Nu har jag orken, nu har jag ambitionen, nu har jag lusten att skapa min tillvaro. Nu bestämmer JAG hur jag vill leva. Formar min egen framtid. Jag önskar att alla fick känna så. Att man klarar allt. Att andras åsikter inte har särskilt stor betydelse. Om något/några/någon stör dig i dina drömmar - so be it. (Jag blir nog mer lattjo i sinom tid ;))

Jag har haft flera fantastiskt givande samtal den här veckan, med coachdeltagare, med kollegor, med andra. Fått saker bekräftade om mig själv, och lärt mig en del av/om andra. Det finns så mycket osäkerhet. Så mycket rädsla. Och sorgligt mycket bekvämlighet. Så jäkla onödigt att kasta bort sitt liv för att andra kanske tänker något? Det är att göra sig själv en stor björntjänst att anpassa sig till omgivningen och olika omständigheter alldeles för mycket.

Kör på bara!

2 comments:

Chris said...

och kör på som fan!!!!!!!

go go go!!!!

låter underbart!!!!

Märy the houseowner said...

Acceptera och hitta sig själv och gilla läget!

Jag har varit testperson på en stressgrej gällande puls, andning och blodprylar. I must tell you all about it! :)
Tror det är bra att se det på pränt framför en i stapelform.

Ha en underbar helg och bara go with the flow!