Thursday, February 4, 2010

Superwomanwannabe

Städat, diskat, tvättat, hemmajobbat - Nu får man blogga!

Mostly jobb i mitt huvud. Det känns inte jobbigt överhuvudtaget förutom att tiden inte räcker till. Blir arg på kroppen för att den inte orkar så mycket som jag vill. Jag vill inte behöva sova så mycket, jag vill orka träna trots att ha jobbat till kvällen, jag vill orka umgås. Jag vill inte bli hungrigare av stressen. Superwoman, finns det något mer tillfredsställande? Ah well, inom ett par veckor lugnar det förhoppningsvis ner sig på jobbet, då kan jag lägga ner energi på er, mina vänner, mina (i framtiden oerhört lukrativa I hope) sidoprojekt och träning igen. Men - Jag älskar att jobba.

TRÄNING. Jag går bananas av träningsbristen. Kände hur lycklig jag var idag efter mitt pass. Enda alternativet är att jag börjar morgonträna innan jobbet. Jag gör ett försök i alla fall. Förmodligen kommer jag somna alternativt svimma under färdet dit, haha.

Nikeconventet i helgen för 8:e året (?) i rad. Fantastiskt som vanligt! Första passet kickade Åsa Eriksson in genom att köra en stripdans. Porrigt a la Svensson, grymt! Aldrig känner jag mig så hemma som i sådana danser. (Mycket märkligt, pryda jag liksom.) De flesta dansklasserna var i toppklass, Nike-kläderna snygga och stämningen strålande. Så här morgonglad blir man av att dansa för sin kille:

(Bild från Fitness Magazine)

Just det. Någon frågade om Proactive som jag och flera av mina vänner provat. Jag tycker medlet var riktigt bra, jag märkte resultat rätt snabbt. Däremot hyser jag ingen större tilltro till företaget som säljer produkten. De drar pengar flera gånger utan att ha tillåtelse, hävdar att man inte betalat vilket man har osv osv. Så var försiktig med att uppge ditt kortnummer, åtminstone till det amerikanska bolaget. (Finns säkert svenska retailers.)

No comments: