Monday, December 14, 2009

Mitt yrke

Of course I can berätta om mitt jobb! Jag har precis börjat arbeta heltid som kandidatansvarig (internt) på ett bemanningsföretag. I stora drag innebär det att man har hand om rekrytering och konsulter på olika uppdrag. Just nu arbetar jag mest med jobbcoachning. Arbetssökande har rätt att få coachning av Arbetsförmedlingen eller en extern aktör, de får välja själva. Coachningen innebär hjälp med CV/personligt brev, intervjuträning, var man hittar jobb och allmän mental pepp. Mycket roligt!

Jag pluggade till personalvetare vid Uppsala Universitet och har nu läst företagsekonomi vid Sthlms Universitet. Rekommenderar dig absolut att plugga till personalvetare! PA-utbildningarna ser dock väldigt olika ut landet, min var till exempel väldigt fri medan andra är mer styrda. Kolla upp det... Tipsar dig också om att börja jobba extra med något som har med personalvetaryrket att göra under studietiden, det ökar dina chanser till jobb efter examen mucho mucho.

Fråga på om du vill veta mera :)

1 comment:

Johannes said...

Hej! Vad läste du för inriktning på programmet? Eller ni kanske inte läser med inriktning i Uppsala?