Wednesday, June 17, 2009

Lappis kommer sakna oss

Idag ångrade jag att jag inte blev dansare. Jag gör det ibland. Då får man ett litet sting i hjärtat för en stund. En dröm för feg att besannas? Mer sant är nog att jag inte är någon drömmare. Alldeles för rationell. Och dessutom - bekväm. Den enkla vägen är ju just enklast.

PEPSI MAX! Drycken är som balsam för själen...fast för halsen då. Ljuvligt när den sipprar ner genom mitt svalg.

Här på Lappis försvinner moppepojkarna en efter en. Little Josie åkte till England idag och apisen reser till Tunisien imorgon. Jag vägrar stanna kvar som en annan looser och drar därför till Sundsvall på torsdag.

2 comments:

tomtebloss said...

Ååå vännen. Du hade blivit världens grymmaste dansare. Och jag förstår verkligen känslan helt fullkomligt för jag brukar också drabbas av det där förfärliga ångret lite då och då och det är så jobbigt. Då kan jag också känna att det är så tråkigt att man inte vågar satsa på en dröm, att man inte vågar vara oförnuftig for once =)

Aja, i nästa liv kanske.

Jag är glad att den tredje lilla moppepojken oxå får fly bort en stund. Och snart ses vi igen!

Puss älsklingsapisen

Unknown said...

Sundsvall har faktiskt sin glans =)