Monday, November 9, 2009

De ensamma mammorna

Men dra mig baklänges! Tog en paus i SPSS-studierna (*kräk*), tittade på vad som hände efter inspelningarna för de Ensamma Mammorna, och nu har jag skamsköljningar all over the place. Ju mer kärlek jag såg desto mer log jag. Ju töntigare kärlek jag såg desto lyckligare blev jag. Holy Moly. Kärlek är det bästa som finns, och aldrig ska någon annan ha åsikter om vad som är rätt eller fel. Åldersskillnad i det här fallet, so what?

(Sedan att Helena är osunt förälskad i hockeyrumpor är en annan sak. Gissa reaktionerna om Helena varit en man och killarna söta små tjejer i tjugoårsåldern med klämvänliga kroppsdelar? Precis.)

Jag blev för övrigt kär i Madde. Om jag var man, eller lesbisk, hade jag åkt raka vägen till Maddes blombutik och hånglat upp henne på studs. Ofantligt skön människa.

Jaa ni...bloggandet tenderar att öka i frekvens när en tenta är på G. Om jag ska vara något självkritisk, vilket man bör, har jag blivit alldeles för kaxig på skolfronten. Det är följden av bra resultat trots få studietimmar. Man tror man är odödlig. Ta ner mig på jorden någon, please.

1 comment:

Josie1 said...

jag tror vi får slåss om madde hon är underbaaaar.

Jag vill se Madde varje dag i tv som Big Brother men bara Madde.... Då skulle vi kunna kolla på henne online också bra va!

pusss