Tuesday, September 22, 2009

Pedantisk (torris)

Jag har blivit pedantisk. Hu. Rätt jobbigt faktiskt. Jag börjar förstå de som är überpetnoga när det kommer till småsaker. Jag får myror i kroppen när jag ser filten ligga ihopknövlad, soffkuddarna huller om buller, en våt handduk på golvet eller en blöt diskbänk. Mat på spisen - eeeuuuuuh.

Är detta början till att bli en torrboll?

Idag lagade jag quornsås med pasta till lunch. Allt ihopblandat i en enda röra med mjukost och ketchup. Mjukost är hur bra som helst! Emmy får det i sin pasta och vi är ju rätt lika så jag tänkte att jag kör jag med.

Börjar få koll på skolan, kommande tentor, uppgifter och så vidare. En lättnad. Skillnaden i effektivitetsnivån är gigantisk när man är ensam jämfört med det motsatta.

NU: Styrka på gymmet med Johan. (MÅSTE komma igång igen.) Sedan ska jag krama den sötaste ungen som finns på denna jord.

No comments: