Tuesday, September 15, 2009

Allt kan vara roligt

Jag älskar dagar som är tomma. Min dag är förvisso inte heltom, eller egentligen inte ens halvtom, men jag får sitta i soffan i några timmar i alla fall. Mmm...Hemma i mysbyxor, det är livet. (Det man sällan har möjlighet till uppskattar man som allra mest.)

Såg ni Roast på Berns igår? Inte lika klockrent som den på Björne förra gången men kuligt ändå. Haha. Så sjukt elakt. Folk som gnäller uppmanar jag att sluta titta och inte minst acceptera att deltagandet är frivilligt. Jag tycker det är viktigt att man kan skämta om ALLT. Precis allt. Hur rått det än är. Det kommer alltid vara någon i publiken vars mamma har dött i cancer, som känner någon som blivit våldtagen eller som precis fått sparken. Det är fruktansvärt. Men personligen tycker jag att skratt gör livet lättare att leva. Även svarta skratt. Att Emilio misshandlat Pernilla och någon skämtar om det kan tyckas sjukt men det kanske är lättare att ta sig till om man kan se de komiska i det? I slutändan tycker alla likväl att Emilio är en jävla idiot som förtjänar noll.

Har förresten börjat läsa The Secret. Jag kommer bli enormt framgångsrik efter att ha läst den.

Så. Nu tycker jag, som nybliven vuxen (TJUGOSEX år), att vi gör en sammanfattning av mitt liv helt enkelt. Aktiviteter i dagsläget:
  • jobbar med rekrytering
  • läser Företagsekonomi C = uppsats. Igen
  • instruerar klasser (dansaerobic, dansstep & seniorpass)
  • uppträder med dragshow på gayklubb
Jag lagar till och med middag ibland. Även om jag föredrar äppelkaka. Jag har blivit sockerberoende. (Finns egentligen bara en person att beskylla men man får tydligen inte outa folk i bloggen hipp som happ.) Så, nu försöker jag med avvänjning. Bort med sockret. Fram med deffad kropp. Ja!

4 comments:

Anonymous said...

Sockermonster.... Du gör mig tjock!!

Josefin said...

Det är mitt yttersta mål ja. 4 dagar på mig att tjocka upp dig till oattraherande fulhet...

Förresten, det finns äppelkaka i kylen, ÄT! ÄT ÄT ÄT! :)

Chris said...

ha ha ha ha

:)

jossan du är underbar!!!


du som gillar att skratta missade väl inte Svenska Hollywood fruar igår??

MOHAHAHA

Fia said...

Tack för din fina kommentar gumman :)) den värmde! *KRAMAR*