Sunday, September 6, 2009

Party like a sportstar

Temadag igår för att fira min 26:e födelsedag. (Blä.) Party like a sportstar! Sport- och träningstema alltså.

Anhalt nummer ett: Min dansaerobics som jag kör varje lördag. Åtta tappra själar utöver mina vanliga deltagare var med och förgyllde min klass. Nervöst men fantastiskt roligt med så många vänner med! Efter gemensam lunch och trafikkaos drog vi till hinderbanan vid Karlberg där ytterligare fina vänner mötte oss. Lagstafett och hela baletten! Eloge till alla som orkade och vågade fast det var lite läskigt med vissa hinder...Peter kämpar och Robert coachar.
Siyar och Sara tävlar. En av de två höga stegarna. (Slog min tid igen, wee!) Elin min älskade vän var så duktig!Micke och Anthony på språng. Fia och Mariana, grymt jobbat!Första hindret, läskigast av dem alla. Klara färdiga...go go go!Ett av de svåraste hindren. Men det går. Samling och genomgång. Fia försöka lära mig bra teknik. Jag hade lite svårt att få ner the big ass.
Min älskling kom och sken som en solstråle. Josse fick sitta lite barnvakt. Ser ni hur Emmys händer håller om Josefins? Sötare finns inte.
Snälla och trevliga Amie och Henrik kom och hjälpte till med fotograferande och tidtagning. Tack!

Så åkte alla hem, gjorde sig rena och sportiga och anlände sedan på fest hos oss. Ännu fler anslöt. Fia och Josse, som vanligt råheta. Underbara Magnus och Peter tog tag i saken (mig) och donade med mitt hår. Moí a la gympingoutfit. Bjöd på tre sorters cupcakes som jag hade kämpat med under veckan. (Goda att äta idag dagen efter, även om det ligger lite väl många i min mage nu...)Solklara vinnare i outfitstävlingen: Mickis och Petra. Hahaha. Snacka om att bjuda på sig själv.

Sista anhalten var utgång på Ambassadeur. Kul men förbannat irriterande att folk kastas ut eftersom de är "för onyktra". Bullshit.

Tack alla ni som medverkade under dagen, för att ni var med och engagerade er på alla sätt och vis. Och tack för de fina presenterna. Ni finns i mitt härta!

No comments: