Sunday, July 12, 2009

Lev mot andra...

Ikväll fick jag träffa underbart söta lilla varelsen Emmy. Som jag har saknat henne. I måndags fyllde hon ett år och nu kan hon bland annat säga Titta! Jag låg bredvid henne när hon somnade...mysigare finns inte. Så oskuldsfull och glad, ska göra mitt yttersta för att ingen ska få ta det ifrån henne. Tyvärr brukar den där rena glädjen avta ju äldre man blir. Sorgligt. Skadad av besvikelser, elakheter och lögner. Men godheten vinner i längden.

Att ha ett stammishak är coolt. Jag har alltid velat ha ett. Mitt kanske inte är det mest klassiga - Seven Eleven vid Odenplan. Hehe. Brukar hänga där i väntan på bussen. I natt fick jag och Saris gratis bullar av den grymt trevliga killen. Och Pepsi istället för Cola, DET är stort.

Åt middag på Ciao Ciao - mums. Ceasarsallad och vitt vin. Raffinerat. Roomiesar umgicks <3

Gråtförbudet är härmed brutet, tårarna får rinna när (faaan) de vill. I de bästa av stunder tänker jag vackra tankar och låter mig själv älska, i de sämsta är jag arg...eller nej, mer ledsen. Ingen vill vara ond. Men vem ska ansvara för sina handlingar mot andra om inte en själv? Bara jag inte blir bitter, det är aldrig bra. Bitterhet är självdestruktivt.

Såg Baksmällan häromdagen, innehållandes mängder av vyer från Las Vegas. Känns som att jag har bott i den staden. Har så fantastiska minnen därifrån.

1 comment:

knippet said...

Du har ju faktiskt ännu ett stammishak, ett något mer sofistikerat sådant än S'leven...CIAO CIAO!!! Vi utnämnde ju det till stammishakeet redan många år sedan, have you forgot!?? Haaaah?

GRÅT min vän, om inte för att det kan vara befriande att få släppa ut sina känslor ibland, så kanske för att jämna ut saltbalansen i lilla kroppen ;)

Puss 3<